Gå til innhold

onclick i stedet for en a tag - er det teit?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-mRjwtK9u

Kjør på med onclick.

Husk på å sett cursor: pointer i css'en, så muspekeren endrer seg, det er viktigere enn om det er en onclick eller a-tag.

Endre

Lenke til kommentar

esolem:

Det er slik jeg alltid har gjort det :) Men hørte noen som sa at det var dumt å bruke onclick om man kunne unngå det, så selv om min første tanke var at det var bare tull, tenkte jeg skulle lufte tanken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-mRjwtK9u

Du risikerer jo at de som har slått av javascipt ikke kan navigere i siden din, men ettersom du skriver at du er avhengig av javasript så ser jeg ikke noe problem med det.

Endre

Lenke til kommentar

DemoniZer: Det spiller liten rolle. Bare husk på at "knappen" ikke skal være der vis man ikke har støtte for javascript. (Skriv ut med dokument.write i samme filen som AJAX-scriptet ligger i. Sånn at vis brukerene som ikke får lastet ned skriptet (f.eks. blokkert av brannmur) heller ikke ser knappen.)

Det er ikke bra at brukere får servert en knapp hvor det ikke skjer noe vis man ikke trykker på den.

Lenke til kommentar

Hmm. Var plutselig mye aktivitet her. Nå har det seg slik at siden min er basically helt ubrukelig uten javascript pga. heftig bruk av ajax. Dermed blir den en melding på forsiden om at javascript e nødvendig, og det blir ikke noen "alternativ" side for de som ikke har det.

Lenke til kommentar

Kan være jeg har misforstått litt her, men er det ikke slik at adressen til linken ikke vises(når du holder over linken) hvis du bruker onclick, altså at du ikke kan "se" hva linken er? Isåfall er det noe av det som irriterer meg mest med javascript.

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å få den til å vise url selv med javascript, men i dette tilfelle (ajax) er det ganske dødfødt. Ingen har vell interesse av å se at en link kjører f. eks. ajax_show_user_login(ajax.getform['navnpåform']) etc etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...