monzilla Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Har lyst å lære å lage sider i Dreamweaver, men er helt blank på programmering og de tingene der. Er det noen som kan anbefale noen gode bøker som kan lære meg dette? Mulig dette er i feil forum, da kan isåfall mod flytte tråden Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Lær deg først HTML og CSS. HTML og CSS kan du f.eks lære på htmldog.com eller w3schools.com Jeg har ingen HTMLbøker, så jeg kan ikke anbefale deg noen.. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Trenger vel ikke å kunne hverken html eller css for å bruke dreamweaver.... er ikke den "what you see is what you get"? edit: siste sånn editoren jeg brukte het HoTMetaL PRO 1.0 eller noe (95/96-ish) og den lærte jeg HTML av å bruke, og begynte deretter med notepad, og bruker nå stort sett Visual Studio <3 Endret 8. mai 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Jo, men det er ikke like lett å få siden til å bli slik du vil med wysiwyg Endret 8. mai 2007 av regga Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Nei, men man kan lese output fra Dreamweaver, så skjønner man HTML fort, det er ikke så veldig vanskelig. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Er det ikke bedre å faktisk bruke noen av de gode sidene som ligger ute på nettet til å lære seg HTML/CSS, enn å måtte se på grusom output fra et "wysiwygprogram"? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Vel, jeg skal lage en enkel hjemmeside, ønsker å få det til å se så profft ut som mulig. Er det isåfall noen andre alternativer? Er som sagt bra blank på programmering, men jeg lærer fort. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Vel, jeg skal lage en enkel hjemmeside, ønsker å få det til å se så profft ut som mulig. Er det isåfall noen andre alternativer? Er som sagt bra blank på programmering, men jeg lærer fort. 8563856[/snapback] Dreamweaver har ferdig templates du kan bruke å bygge videre på. Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Selv har jeg brukt dreamweaver, men ikke uten å ha kunnet noe koding på forhånd. Noe jeg mener du bør kunne for å få en optimal og god side, da det er mye mer du kan gjøre om du kan noe koding og ved hjelp av f.eks. Dreamweaver veksler mellom koding og bruke WYSIWYG-editoren der. Et annet tips er å finne noen gode websider, og se på kildekoden til dem for å lære noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå