Gå til innhold

hvilken størrelse på nippel anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

heisann

Jeg skal kjøle en E6600, et 8800GTX og kanskje chipset på Asus P5N32-E SLi Plus, og jeg kommer til å bruke en pumpe som flytter over 1000l/t..

Hvilken størrelse på nipplene foreslår dere?

Jeg skal ha en D-tek fuzion og en EK full-top vannblokk.. kanskje Swiftech MCW30 til chipset..

Mvh

Tord

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg valde 3/8" ID på grunn av plass. Vennen min har 1/2" ID, og vi har same blokk, men likevel merka vi ikkje noko temp forkskjell. Faktisk så er CPUen han varmare enn min! Og han har betre kjøle system enn meg... Så eg trur kkje at dte blir så stor forskjell.

NB! Eg har desse kyurima slange, eller ka det heiter, 3/8" ID og eg lika veldig odt med litt lys og farge i vatnet, og detn slangen er ypperlig det til det. Brukar grøn uv farge og to stk UV katode, og det blir ei ganske så bra effekt. Men han vennen min kjøpte 1/2" ID primoflex klar slange, og han hadde håp om å same effekt og han hadde fleire katoderør enn meg, men likevel fekk ikkje han den same effekten på grunn av at slangen ikkje var "klar" nok, men herlighet slnagen han var mykje meir fleksibel enn mine. Så hvis du likar å ha litt effekt/styling ut av vannkjølinga, og vil helst ha farga vatn burde du gå for dei andre slangane, men hvis du prioritera fleksiblitet først så må du gå for primoflex!

Lykke til med vannkjølinga :thumbup:

Lenke til kommentar

Har blitt ganske populært med 7/16" slange på 1/2" nipler. Gir god flow og slangen sitter mye bedre på nippelen og gir en sikker forbindelse. En annen fordel er at den som regel selges i 5/8" utvendig diameter, dvs samme utvendig dia. som 3/8" slange. Dette gjør slangen veldig myk og smidig, MEN Ulempen er at veggene i slangen blir tynnere og den tåler ikke så knappe svinger. Dette kan man bøte på med litt smartcoils fra swiftech på de mest kritiske plasser.

Metrisk for de som ikke er så stødig på tommer ;)

3/8" = 9,52 mm

7/16" = 11,11 mm

1/2" = 12,7 mm

5/8" = 15,87 mm

3/4" = 19,05 mm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...