bonsoe Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Jeg trenger noen råd for å velge kompaktkamera. Jeg hadde et Olympus mju 400som jeg var fornøyd med,men det ble dessverre stjålet. Nå vurderer jeg et olympus mju 780,men det virker ikke som anmelderne er veldig imponert .Har Olympus blitt akterutseilt? Jeg trenger et kamera som tåler litt juling da jeg har 3 barn fra 8-12 år og er mye ute på tur i all slags vær.Noen som har erfaringer med mju 780 eller kan anbefale noe annet? Endret 8. mai 2007 av bonsoe Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Olympus har vel havnet litt bak mange av de andre store, som Nikon, Canon, Panasonic, Pentax, Fuji og Sony. Men bildekvaliteten er bra nok til familiebruk, og skal du ha et kamera som tåler litt vann, er det vel bare Olympus og Pentax som har alternativer. Mju-770 tåler både juling og vann. Kan bli sluppet fra halvannen meters høyde, og skal garantert tåle det. Kan også tas med til 10 meters dyp. Men her er nok bildekvaliteten enda litt dårligere enn på 780. Skal du ha et kamera som tåler vann, men ikke nødvendigvis så mye mer bank enn andre kamera, så er nok Pentax W20/W30 et bedre valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå