f00b Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg er ute etter en guide på hvordan man går frem for å integrere et CMS-system (f.eks. Wordpress) med sitt eget design. Jeg ser det er flere her på forumet som har gjort akkurat dette, tar gladelig imot tips! Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 http://jonathanwold.com/tutorials/wordpress_integration/ http://wordpress.org/support/ Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Jeg har gjort akkurat det du spør etter en god stund nå, og jeg har funnet ut følgende: Begynn med Default-temaet. Deretter sletter du alle sider untatt "index.php", "header.php", "sidebar.php", "footer.php", "style.css". Utform "header.php" slik toppen på siden din skal se ut, på alle sider. Lag index.php slik kroppen til siden ser ut! Index.php kan du bruke som mal når du skal lage "single.php" (som brukes hver gang noen ser på et enkeltinnlegg), "page.php" (som brukes når noen ser på en side) og alle andre egendefinerte templatesfiler. "index.php" bør inneholde get_header, get_footer og get_sidebar. Bruk den rekkefølgen som passer siden din. Du trenger ikke inkludere sidebar hvis du ikke vil, men sidebar er alltid kjekk med tanke på widgets. "footer.php" er slik bunnen av siden skal se ut på alle sider. Det er her wrappere, globale divs etc bør lukkes. Utform css etter hovedtemplatefilene dine og VUIOLA Easy, peasy, japanese Endret 8. mai 2007 av Jonas Drange Lenke til kommentar
f00b Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Takk for svar Var ikke så 'Easy peacy lemon-squesy' som jeg trodde Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Enkel og grei forklaring der Jonas Dette må testes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå