Sindre Aleksander Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Får ikke endret multiplier på til 9, den står på 8 men etter endret til 9 og restartet så er den igjen på 8? 9516284[/snapback] Dette er fordi din CPU har en multiplier på 8. På alle CPUer utenom Extreme(Intel) og FX(AMD) så kan du ikke endre multiplier annet enn nedover.(Til 6 vanligvis) For å vise regnestykket: FSB x Multiplier=CPU-frekvens Det blir da: 333.3 x 8 = 2666 Hvis du skjønner.(?) Edit: Hvilken bios er ansett som den beste til overklokking på dette kortet?Mitt kort klokker ihvertfall best med 0401. Noen som har andre erfaringer? Endret 18. september 2007 av Sagart Lenke til kommentar
hds Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Dette kortet havnet i postkassen min idag og alt virket som fryd og gammen, innstalerte windows og absolutt alt av programmer før jeg restartet. 2 problemer har oppstått nå, den ene er småbagatell mens den andre trenger jeg et svar på. 1. Maskinen nekter å starte opp uten xp CD i cd-rommen, får at det er feil bootdisk uansett hva jeg stiller på i BIOS. Ikke no problem for meg å ha den i siden jeg aldri bruker CD rommen uansett. 2. Maskinen har begynt å fryse, tok tid før det ble begynte og deretter blitt mer hyppig. Skal jeg tippe selv hva det er så vil jeg si det er varmegang et eller annet sted siden problemet ikke startet før maskinen hadde vært pågått en stund. Kan en kjøler på SB hjelpe? Hvis det er til noe hjelp så er følgende komponenter nye: Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory Intel Core 2 Duo E6850 Og Asus p5n-e sli selvfølgelig. Alle tips og triks tas imot. Skal sjekke kontakter og slik på ny bare for å vøre sikker nå. EDIT: NB virket også veldig varm når jeg kjente etter godt. Noen anbefalinger til komplett kjøler eller vifteløsning som ikke koster all verden? Satte bordvifta på og nå virker maskinen mer stabil. BIOS versjon som det stod i OC flash var 0505 hvis det stemmer. Nå kom jeg igjennom win installasjonen, men fikk error på masse devices som Battery, CDROM og masse annet. Så win ville ikke starte når installasjonen var ferdig. Prøver igjen for å se hvordan det går. Endret 20. september 2007 av hds Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Alle tips og triks tas imot. Skal sjekke kontakter og slik på ny bare for å vøre sikker nå. 9538251[/snapback] Biosversjon? Kan anbefale denne SB kjøleren: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303858 da SB'en på dette kortet ikke trenger all verden av kjøling. Endret 20. september 2007 av Lilac1 Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Dette kortet havnet i postkassen min idag og alt virket som fryd og gammen, innstalerte windows og absolutt alt av programmer før jeg restartet. 2 problemer har oppstått nå, den ene er småbagatell mens den andre trenger jeg et svar på. 1. Maskinen nekter å starte opp uten xp CD i cd-rommen, får at det er feil bootdisk uansett hva jeg stiller på i BIOS. Ikke no problem for meg å ha den i siden jeg aldri bruker CD rommen uansett. 2. Maskinen har begynt å fryse, tok tid før det ble begynte og deretter blitt mer hyppig. Skal jeg tippe selv hva det er så vil jeg si det er varmegang et eller annet sted siden problemet ikke startet før maskinen hadde vært pågått en stund. Kan en kjøler på SB hjelpe? Hvis det er til noe hjelp så er følgende komponenter nye: Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory Intel Core 2 Duo E6850 Og Asus p5n-e sli selvfølgelig. Alle tips og triks tas imot. Skal sjekke kontakter og slik på ny bare for å vøre sikker nå. EDIT: NB virket også veldig varm når jeg kjente etter godt. Noen anbefalinger til komplett kjøler eller vifteløsning som ikke koster all verden? Satte bordvifta på og nå virker maskinen mer stabil. BIOS versjon som det stod i OC flash var 0505 hvis det stemmer. Nå kom jeg igjennom win installasjonen, men fikk error på masse devices som Battery, CDROM og masse annet. Så win ville ikke starte når installasjonen var ferdig. Prøver igjen for å se hvordan det går. 9538251[/snapback] Antar at du trenger å stille ramen i riktig volt Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 hds:Kan absolutt anbefale denne nb kjøleren. Lenke til kommentar
hds Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Antar at du trenger å stille ramen i riktig volt 9538772[/snapback] Og det vil være? Prøvde med 2,1 som du nevnte i tidligere post og da kom jeg ikke fordi startup bildet og måtte resette bios. er foressten disse brikkene jeg har. Poster kjappt tilfelle det fryser opp. Satte også ned minnehastigheten til 667 for har lest om problemer med minnehastighet og 4GB tror jeg det var. Endret 21. september 2007 av hds Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Ramen din skal ha 1,8Volt, men ha unlinked funksjonen i. Men prøv dette oppsettet som jeg fant på forumet til asus. AI Tuning: Manual Nvidia GPU Ex: Disabled Sli ready:disable FSB - Memory Clock Mode: Unlinked Vcore Voltage: Around:1.45---give 1.35v---bruk everest for volt-temp. Memory Voltage:ca 1.8 1.2v HT Voltage: Auto NB Core Voltage: Auto SB Core Voltage: Auto CPU VTT Voltage: Auto DDRII Controller Ref Voltage: AUTO DDRII Channel A Ref Voltage: AUTO DDRII Channel B Ref Voltage: AUTO tCL (CAS Latency 5 tRCD 5 tRP 5 tRAS 12 Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) Advance Memory Settings tRRD: AUTO tRC: AUTO tWR: AUTO tWTR: AUTO tREF: AUTO Async Latency: AUTO CPU Spread Spectrum: Disabled PCIE Spread Spectrum: Disabled MCP PCIE Spread Spectrum: Disabled SATA Spread Spectrum: Disabled LDT Spread Spectrum: Disabled CPU Internal Thermal Control: Disabled Limit CPUID MaxVal: Disabled Enhanced C1 (C1E): Disabled Execute Disable Bit: Disabled Virtualization Technology: Disabled Enhanced Intel Speedstep Tech: Disabled LDT Frequency: 5x PCIEX16_1 Frequency (Mhz): 100 PCIEX16_2 Frequency (Mhz): 100 PCIEX16_3 Frequency (Mhz): 100 SPP<->MCP Ref Clock, Mhz: 200 Lenke til kommentar
hds Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Ok takker for fint svar, skal prøve senere. Akuratt nå ser det ut som det fungerte å skru ned frekvensen på minnet til 666Mhz, så er nok balansen mellom spenning og frevens feilen er. Så får teste litt med noe av det du sa etterhvert selv om det ikke er mye tap i ytelsen uansett om jeg må kjøre slik som jeg gjør nå. Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Siste bios versjonen på dette kortet? Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Siste bios versjonen på dette kortet? 9543318[/snapback] 0708. Men mange anbefaler 0608 fremfor den fordi den klokker bedre. Hos meg virker det som om at 0401 klokker best. Lenke til kommentar
apocone Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Har akkurrat flashet BIOS med den innebygde EZ-Flash. Oppdaterte til versjon 0703. Etter oppgradering står maskinen og idler ved startbildet. Har prøvd å cleare CMOS, ved å ta ut strøm fra PSU, tatt ut CMOS batteri og flyttet CMOS jumperen. Den står fortsatt og idler. Hva kan gjøres for å få maskinen opp og gå igjen? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) ta ut batteriet deretter clear bios Endret 3. oktober 2007 av Duqe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå