LuckySingh Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Heisann! Jeg har tenkt å oppgradere min PC med ny C2D CPU, nytt HK, 2GB DDR2 minne, 500 GB HD og Geforce8600GT. Jeg tenker på E4300 CPU siden den klokker bra og Asus P5N-E SLI HK. Budsjettet er 4-5000 NOK. Har dere noen anbefalinger når det gjelder minne og HK som går fint med E4300? Jeg har ikke noe erfaring med overklokking men har lest en del om at det er lett å overklokke E4300. Jeg har behov for IDE kontakt på HK siden jeg har en IDE HD som skal brukes. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
LuckySingh Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Hvilket av disse hovedkortene er best til E4300? Har noen noe erfaring med et av disse? Asus P5B Asus P5N-E SLI XFX nForce 650i Ultra Asus P5K eller Asus P5B Deluxe Er det verdt å bruke 400-500 kroner ekstra til Deluxe version? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 i965 chipsettet klokker vanligvis bra, men støtter bare ett gafikk kort 650i sli klokker ikke fult så bra, men har støtte for to nv kort i sli p35 er nytt og med nye godsaker, men det er garantert noen barnesykdomer som ingen av de andre har, vi vet heller ikke helt klokkepotensialet enda. Lenke til kommentar
zIUx Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg mener XFX nForce 650i Ultra kan være et bra alternativ.. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 P965 hovedkort er vel de som klokker best. Hadde gått for P5B. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Skal ikke si noe om XFX som hovedkortprodusent for det har jeg aldri prøvd (må innrømme at jeg har tatt meg selv i å være litt ASUS fanboy, fy fy skamme seg), men nForce 650i er jo det som skal tilsvare Intels P965 brikkesett. Ellers har du 680i som matcher Intels 975X brikkesett. Jeg er på utkikk etter et Core 2 Duo system selv og vil gå for E6600 modellen. Men står fremdeles bom fast på hva slags hodekort jeg skal velge for denne platformen. Også er det minne også. PC2-8000 bra valg? Beklager om det ble mer spørsmål enn svar, men slenger meg på i køen her. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg oppgraderte akkurat mitt system med hovedkort, minne og CPU. Vet selv at PSU'en min ikke har P8-kontakt så derfor falt alle topp-modell kortene til Intel ut. Så jeg gikk rett og slett for en E6600 CPU samt. et Abit IB9 hovedkort (utrolig god pris til et fint utseende på et kort. Gleder meg til å se det i action) og et par Corsair DDR2 6400 brikker (som da er max'en til hovedkortet). I tanke på den lave prisen på hovedkortet så skal jeg se om ikke jeg oppdaterer hovedkort og PSU seinere, men lommeboka svarte for denne oppgraderinga Men uansett. Jeg ville gått for en E6600 av den enkle grunn at det er den som får best kritikk overalt og prisen er ikke så altfor gale Lenke til kommentar
errgo Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Her er et oppsett du kan velge å bruke: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=46982 Hvis du ikke har S-ATA CD/DVD, så trenger du enten diskettstasjon eller USB disk/minnepinne. Endret 9. mai 2007 av errgo Lenke til kommentar
LuckySingh Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Her er et oppsett du kan velge å bruke: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=46982 Hvis du ikke har S-ATA CD/DVD, så trenger du enten diskettstasjon eller USB disk/minnepinne. 8570306[/snapback] Tusen takk for det oppsettet! Det er akkurat hva jeg hadde tenkt! Tusen takk til alle andre for deres forslag og innspill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå