rynne Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Som de fleste vet er alt av teknikk ganske mye billigere i USA enn hjemme. Men her selges alle telefonene med slike avtaler man også får i hjemme. Her kjøper også mobilselskapene "rettighetene" til visse mobilmodeller, slik at man for eksempel kun får en Nokia 6630 (ja vet det er oldschool) kun hos Sprint. ingen andre aktører altså. Jeg lyktes imidlertid å finne en Blackberry som jeg sikler litt på, på ebay. I annonsen står det at den er "unlocked" og trenger kun SIM card for å kunne brukes hvor som helst i hele verden. Det er jo dette som høres perfekt ut for meg. Drømmen ble imidlertidlig knust da jeg fant ut at blackberry kun leveres med Amerikansk tastatur, samt at den ikke har 3G. Jeg ønsker meg, derimot, en telefon som ligger i samme prisklasse, og har samme funksjoner. QWERTY tastatur er stort pluss. Enda større pluss er det om du kan gjøre en firmwire upgrade som gjør noen av tastene om til ÆØÅ eller noe slikt. Det hadde vært glimrende. Men nå til spørsmålet. Hvilken mobil burde jeg se nærmere på? Tastaturhåpet mitt kommer litt dårlig ut når jeg bor her - og siden det er så mye billigere her hadde det vært fordel og kjøpe herfra. Så må vel gå for en mer "kompakt" telefon. Hvilken? Krav på kompakte modeller er at mobilen kan oppgraderes til Norsk språk. I værste fall kun norsk T9 språk! Kom med forslag! Takker, Eirik Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 håndball trenern min kjøpte nettopp HTC i usa 610, tror jeg det var, han fikk den 2000 kr billigere der enn den koster i norge uten abonnoment og han bruker den fint i norge... men er ikke sikker på hvordan det er med språk.. Lenke til kommentar
rynne Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Har nå sett litt på N95. Den virker meget fin, og ligger på rundt 4000 kroner her, mens den ligger rett under 6 lapper hjemme i Norge. Kontakter nå Nokia for å høre om de kan oppgradere firmware på den på et enkelt vis! Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Burde ikke være noen problem å ta den med til et nokia service center så legger de inn ny firmware eller språkpakke for deg for noen få hundrelapper. Det var iallefall det svaret jeg fikk fra dem angående en spansk nokia mobil. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Jeg har en HTC s620 (kalles Blackberry killer). Helt samme stil, men halve prisen... Selges for ca 3500,- på cdon sist jeg sjekka. Edit: Uten abb Endret 9. mai 2007 av Dentro Lenke til kommentar
rynne Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Har egentlig vraket "tastaturtelefonene" fordi de ikke gir deg norske bokstaver. Så har egentlig klart å slått meg til ro med tanken på å kjøpe en "vanlig" telefon. Vel, vanlig og vanlig. N95 er jo egentlig alt annet enn vanlig. Firmware oppgradering høres bra ut. Er det andre konkurrenter til N95 i samme prisklasse og under? N95 ligger på 6000NOK i Norge, mens den ligger på rundt 4000NOK her i USA. 4000 er alikevel mye penger å bruke på en telefon til _privat_ bruk. Andre forslag på modeller sier jeg tusen hjertelig takk, til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå