klmno Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 kjøpte meg en spiller med usb på biltema idag. prøvde å koble til mp3-spilleren min via usb, men kom ikke noe lyd. cd fungerer fint. noen som vet hva som er gale? Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Det kommer ann på om du bruker kabel eller bare selve mp3en som en stick, vil tro at hvis du har satt den inn som stikk at du vil ikke få rette kommunikasjon til spilleren, prøv med overføringskabelen som følgte med spilleren så skal du nok få se andre boller Endret 7. mai 2007 av -=CH=- Lenke til kommentar
klmno Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 nei jeg bruker kabel, går ikke ann å bruke den som stick. er en creative zen touch.. skrur volumet helt opp, kommer ikke en lyd.. Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 ahhh. de harddisk baserte Mp3 spillerne, her må jeg nok beklage, men de går det ikke ann og koble til. De er såpass spesielle ved overføring at du må nok bare gi opp, ville heller funnet en FM tansmitter og komblett den i øretellefon inngangen. det ville nok hjulpet Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Det eneste en slik USB-port kan gjøre med Creative Zen er å lade den. Det er forøvrig greit, så lenge man har en AUX-inn også slik at man kan spille via AUX og lade via USB, men alene er den relativt ubrukelig. Det går an å sette den i "removable disk"-modus og slenge filer over på den, men det vil gå veldig tregt om man får mange filer. Endret 8. mai 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg vurdert å kjøpe slik usb spiller men fant ut at å kjøpe cd-rw spiller var bedre og billigere. baer å brenne på nytt når en er lei. Dab var det med også Men det var vel ikke det tråden handlet om. Lenke til kommentar
klmno Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) hmm, har bare AUX-out brenneren på pcen min er ødelagd, så får ikke brent cder heller.. må brenne med naboen. men hva er vits med USB inngang om man ikke kan spille noe fra den? tåpelig.. Endret 8. mai 2007 av klmno Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Du kan spille fra den, men ikke fra enheter som bruker MTP (Media Transfer Protocol) som er en relativt ny standard, som få spillere bruker, samt at de som lager spillere sansynligvis må betale lisens om de skal støtte det. Dette gjør at spillere ikke støtter dette standarden, som Creative Zen bruker. Du kan derimot spille fra enheter som bruker USB Mass Storage-protokollen som de fleste USB-sticker, minnekortlesere, samt de fleste MP3-spillere bruker. Creative Zen bruker også denne standarden i sin "Removable disk"-funksjon, og det kan følgelig legges filer på enheten ved å aktivere denne, og spille. Du kan også bare kjøpe en minnepinne for 100-200kr som du spiller fra. Lenke til kommentar
klmno Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 hvordan aktiverer jeg "removable disc" funskjonen da? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Menyen, System, Removable disk mener jeg å huske det var. Lenke til kommentar
klmno Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 hmm, ingenting som heter det på min spiller. sikker på det er samme spiller vi snakker om? er denne jeg har: http://www.amobil.no/tester/mp3-spillere/c...n_touch/11794/2 Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Mulig den spilleren ikke har den funksjonen da. Er relativt mange spillere med navn på Creative Zen. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Kjøp deg en USB minnepinne så blir det nok andre boller! Lenke til kommentar
klmno Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Kjøp deg en USB minnepinne så blir det nok andre boller! Vil det ikke bli vanskelig å blade gjennom sangene om man har oppimot 2-300 sanger innpå? kan bare skifte fra track 1 til track 2 til track 3 osv med spilleren, kan ikke blade.. Lenke til kommentar
Nudel Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Vil det ikke bli vanskelig å blade gjennom sangene om man har oppimot 2-300 sanger innpå? kan bare skifte fra track 1 til track 2 til track 3 osv med spilleren, kan ikke blade.. 8569835[/snapback] Hvis det er artikkelnummer 24-790 hos biltema kan du bla mellom mapper på disken/mp3cd ved å bruke knapppene 5D.DN og 6D.UP (hvis jeg leser manualen rett). Dersom du har minnekortleser på pcen, får du jo billige sd-kort du kan bruke også? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg vil ikke påstå at USB-funksjonen er veldig greit som jukebox-funksjon. Den er veldig grei om man f.eks har 10-20 sanger som man skal spille, men så snart det kommer opp i flere hundre av dem så får man problemer med å bla igjennom dem, ting går tregt, osv. Jeg vet at jeg har random-funksjon på min Sony-spiller, men det er ikke sikkert du har det. Er isåfall bare å sjekke manualen etter slike funksjoner. Min kan man også bla igjennom kataloger med 1 og 2-tastene, så om det er relativt godt indeksert i kataloger, så funker det relativt greit. Som "jukebox" er det mye greiere å bruke en spiller med aux-inn som spiller fra en ekstern spiller. Lenke til kommentar
klmno Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 prøvde nettopp med en annen mp3-spiller, ikke harddisk basert.. i displayet på cd-spilleren sto det bare "USB" i store bokstaver, og på mp3-spilleren stod det "charge error".?!? hjelp noen? Lenke til kommentar
96abrevs Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) prøvde nettopp med en annen mp3-spiller, ikke harddisk basert..i displayet på cd-spilleren sto det bare "USB" i store bokstaver, og på mp3-spilleren stod det "charge error".?!? hjelp noen? 8629858[/snapback] Jeg har lite peiling på bilstereo, men jeg kjøpte meg en Pioneer-spiller til kr 5000 ,- med usb. Denne spilleren var kompatibel med ipod nano, men jeg måtte skaffe et adapter. Det kostet ca 800,-. Kanskje du må ha et slikt? Hvorfor ikke spørre de på Biltema, eventuelt spiller-produsenten? Endret 17. mai 2007 av 96abrevs Lenke til kommentar
96abrevs Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) hmm, har bare AUX-out brenneren på pcen min er ødelagd, så får ikke brent cder heller.. må brenne med naboen. men hva er vits med USB inngang om man ikke kan spille noe fra den? tåpelig.. 8564709[/snapback] En cd-/dvdbrenner til pc koster noen få hundrelapper. Er også veldig enkelt å installere Endret 17. mai 2007 av 96abrevs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå