Hagforce Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Heisann Lurer på hva som er beste metode for å oppgradere IOS på switch og router som står i produksjon. Vil gjerne ha en best practice guide på dette. Takker for svar. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Du bør kanskje heller prøve i hardware bedrift -> nettverk? Hvor mange bokser er det du skal oppgradere? Du kan bruke både snmp og Cisco network assistant for å masseoppgradere bokser. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Er ikke så veldig mange bokser som skal oppgraderes. Men jeg tengte jeg skulle prøve å finne den beste metoden for å gjøre dette slik at jeg ikke gjør mye unødvendig arbeid. Hvordan gjør dere det da. Dackup først, deretter oppgradering via network assistant? Er det slik at en kan forvente at konfigurasjon går i dass noen ganger, og man må sette opp mye på nytt. Eller går dette stortsett bra? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Enten CiscoWorks, eller custom made perl script som tar backup og oppgraderer. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 He he, jeg er ikke god på perl script, så den er vel utelukket. CiscoWorks er vel ganske dyr lisens på? Kanskje jeg skulle satse på Cisco network assistant.... Men har dere god erfaring på å oppgradere utstyr som står i produksjon? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 He he, jeg er ikke god på perl script, så den er vel utelukket. CiscoWorks er vel ganske dyr lisens på? Kanskje jeg skulle satse på Cisco network assistant.... Men har dere god erfaring på å oppgradere utstyr som står i produksjon? 8567688[/snapback] Hehe, aner ikke, ikke jeg som casher for det på jobben Går fint det, bare pass på å gjøre det etter fredags ettermiddag, så du har hele helgen å rette opp på hvis det skjærer seg :!: Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Jeg har prøvd TFTP og synes den løsningen virket enkel. Da innstallerer du TFTP på en PC eller server som du sender og mottar config og IOS til. Minimalt med innstillinger på TFTP serveren,du trenger bare huske navnet på filene og IPn til serveren,det er alt. Den bruker checksum til å sjekke at bin fila er riktig overført. For backup\restore av NVRAM bruker du copy start tftp og copy tftp start. Endret 8. mai 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Det virker greit å bruke tftp.... Hvilken TFTP server vil du anbefale (for windows)? Lenke til kommentar
Raven Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Det virker greit å bruke tftp.... Hvilken TFTP server vil du anbefale (for windows)? 8679112[/snapback] http://tftpd32.jounin.net/tftpd32.html Har brukt den ganske lenge på div. cisco utstyr, alt fra switcher til routere. Fungert strålende for meg. Endret 23. mai 2007 av Raven Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Dersom du har satt opp CMS på en av switchene og har koblet resten opp mot denne så kan du oppgradere "alle på en gang". Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Er vel bare å ikke skrive endringene til minne så hvis det feiler tar en ut strømmen på boksen, hvis en gjør dette fysiskt vekke fra boksen setter du de bare opp til å restarte om xxmin og så stopper det om oppgraderingen var vellykket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå