-Alex- Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hei, jeg er en gutt på 16 år som gjerne vil tilbringe sommeren på båt, helst en rekebåt. Lurer på om noen vet reglene angående å dra på sjø som 16 åring? Må jeg ha sikkerhetskurs eller lignende? Får jeg bli med i det hele tatt? Er veldig takknemlig om noen har litt informasjon rundt emnet. Lenke til kommentar
hkakh Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 For å reise offshore må du være 18år å ha beredskapskurs, men for å jobbe på en fiske båt tror jeg ikke det er noen krav om slikt, kommer vel litt ann på. Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg var med faren min å fisket på en kamerat av faren min sin båt allerede som 6 åring. *mimre* husker spessielt godt ei stor kveite vi fikk Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Men om jeg får plass på en slik båt må jeg vel regne med halv lønn? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hei! Regner med at du tenker på sånn type båt jobb der du går ombord på morgenen og på land på ettermiddagen? Dette tviler jeg på at du trenger noe spesielt kurs for, her er det bare å søke vist du vet om noe. Skal du overnatte på båt, eller jobbe til sjøs over en lengere tids periode så må du nok ha sikkerhetskurs etter hva jeg har forstått. Dette er hvertfall slik firmaer som Color Line etc gjør det. Som 16 åring så kan du nok ikke regne med full lønn. Jeg har ikke peiling om det er tariffer på båt, men vist ikke så har du kanskje mulighet til å få hjelpe arbeider lønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå