Mister_joney Skrevet 7. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2007 Konstruktiv kritikk er det jeg vil ha:D Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 7. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2007 Flotte bilder, det må jeg si, men det første bildet kunne du drøyd litt lengre, for da ville du fått litt mer spredning og litt mer perspektiv Men du er flinkere en meg vertfall med og ta bilder av dråper Lenke til kommentar
okasin Skrevet 7. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Det der syns jeg var rålekkert ! Kunne tenke meg å lære hvordan man gjør dette.. hva trenger jeg bortsett fra god fantasi.. Har Nikon D80, Nikon 50mm linse og godt stativ.. ja jeg er fersk.. men kunne tenke meg å lære fremgangs måten.. Hva trenger du for å trigge bildet i rette "øyeblikk" ? *Sitat fjerna av moderator* Endret 8. mai 2007 av Zeph Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg likte fargespillet i det første bildet, det skiller seg litt ut fra de andre dråpebildene her på forumet. Desverre er de to øverste dråpene ute av fokus. Det andre bildet synes jeg ble litt uklart, for lang lukkertid? Mulig du ønsket en følelse av bevegelse i bildet, men jeg synes bildene blir best når de fryses slik som i det første bildet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Prøv å uunngå å sitere bilete, i ein tråd som dette er det egentleg unødvendig å sitere i det heile tatt sidan bileta sjølvsagt er det du kommenterer. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Det der syns jeg var rålekkert ! Kunne tenke meg å lære hvordan man gjør dette.. hva trenger jeg bortsett fra god fantasi.. Har Nikon D80, Nikon 50mm linse og godt stativ.. ja jeg er fersk.. men kunne tenke meg å lære fremgangs måten.. Hva trenger du for å trigge bildet i rette "øyeblikk" ? *Sitat fjerna av moderator* 8561706[/snapback] Jeg har tatt mange bilder på 55mm så det skal nok ikke bli et stort problem. Og med D80 som har 10 mpix (?) så skal det ikke være stort problem å beskjære seg inn litt om det kommer langt ifra. 50mm'rn er skarpere enn mitt objektiv så der får du fordeler. Du kan bruke pop-up blitzen, men da kan man være uheldig med skygger. Bare sett kameraet og objektivet på stativet og senk det nesten helt ned til vannskorpa. Ikke for langt ned, for da får du en stygg kant på bildet. Så er det bare å eksperimentere med dråpemaskin. Jeg tror ikke jeg vil røpe min hemmelighet ennå. Dere må jobbe litt selv med den, men pointet er å treffe 100% med fokus, da dybdeskarpheten er minimal. Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Takk for god tilbakemelding:) Når det gjelder hvordan jeg klarer å knipse akkurat når dråpen treffer, er for at kranen drypper i takt... bare å finne rytmen:P Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Det der syns jeg var rålekkert ! Kunne tenke meg å lære hvordan man gjør dette.. hva trenger jeg bortsett fra god fantasi.. Har Nikon D80, Nikon 50mm linse og godt stativ.. ja jeg er fersk.. men kunne tenke meg å lære fremgangs måten.. Hva trenger du for å trigge bildet i rette "øyeblikk" ? *Sitat fjerna av moderator* 8561706[/snapback] Jeg har tatt mange bilder på 55mm så det skal nok ikke bli et stort problem. Og med D80 som har 10 mpix (?) så skal det ikke være stort problem å beskjære seg inn litt om det kommer langt ifra. 50mm'rn er skarpere enn mitt objektiv så der får du fordeler. Du kan bruke pop-up blitzen, men da kan man være uheldig med skygger. Bare sett kameraet og objektivet på stativet og senk det nesten helt ned til vannskorpa. Ikke for langt ned, for da får du en stygg kant på bildet. Så er det bare å eksperimentere med dråpemaskin. Jeg tror ikke jeg vil røpe min hemmelighet ennå. Dere må jobbe litt selv med den, men pointet er å treffe 100% med fokus, da dybdeskarpheten er minimal. 8563190[/snapback] Et Spørsmål: Blir det ikke vann på linsen? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Det der syns jeg var rålekkert ! Kunne tenke meg å lære hvordan man gjør dette.. hva trenger jeg bortsett fra god fantasi.. Har Nikon D80, Nikon 50mm linse og godt stativ.. ja jeg er fersk.. men kunne tenke meg å lære fremgangs måten.. Hva trenger du for å trigge bildet i rette "øyeblikk" ? *Sitat fjerna av moderator* 8561706[/snapback] Jeg har tatt mange bilder på 55mm så det skal nok ikke bli et stort problem. Og med D80 som har 10 mpix (?) så skal det ikke være stort problem å beskjære seg inn litt om det kommer langt ifra. 50mm'rn er skarpere enn mitt objektiv så der får du fordeler. Du kan bruke pop-up blitzen, men da kan man være uheldig med skygger. Bare sett kameraet og objektivet på stativet og senk det nesten helt ned til vannskorpa. Ikke for langt ned, for da får du en stygg kant på bildet. Så er det bare å eksperimentere med dråpemaskin. Jeg tror ikke jeg vil røpe min hemmelighet ennå. Dere må jobbe litt selv med den, men pointet er å treffe 100% med fokus, da dybdeskarpheten er minimal. 8563190[/snapback] Et Spørsmål: Blir det ikke vann på linsen? 8564388[/snapback] Jeg har aldri fått det, men om det inntreffer er det bare å tørke det vekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå