NevroMance Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Hei. Har funnet ut at jeg må oppgradere kernelen min for å få en driver til et webcam til å fungere. For å gjøre dette følger jeg denne guiden. Problemet er at da jeg i punkt 6 skriver "make-kpkg clean" får jeg errormessages jeg ikke skjønner noenting av. Så hvis noen kunne hjulpet meg til å finne kilden til denne og måter å fikse det på hadde jeg blitt veldig takknemlig. Outputen er i den skjulte klamma. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor root@martin-laptop:/usr/src/linux# make-kpkg cleanexec debian/rules DEBIAN_REVISION=5:10.Custom clean ====== making target CLN-common [new prereqs: testdir]====== ====== making target CLN-common [new prereqs: ]====== /usr/bin/make -f ./debian/rules real_stamp_clean make[1]: Entering directory `/usr/src/linux-headers-2.6.17-10-generic' ====== making target real_stamp_clean [new prereqs: ]====== running clean test ! -f .config || cp -pf .config config.precious test ! -f Makefile || \ /usr/bin/make ARCH=i386 distclean make[2]: Entering directory `/usr/src/linux-headers-2.6.17-10-generic' scripts/Makefile.clean:17: /usr/src/linux-headers-2.6.17-10-generic/drivers/infiniband/ulp/srp/Makefile: No such file or directory make[5]: *** No rule to make target `/usr/src/linux-headers-2.6.17-10-generic/drivers/infiniband/ulp/srp/Makefile'. Stop. make[4]: *** [drivers/infiniband/ulp/srp] Error 2 make[3]: *** [drivers/infiniband] Error 2 make[2]: *** [_clean_drivers] Error 2 make[2]: Leaving directory `/usr/src/linux-headers-2.6.17-10-generic' make[1]: *** [real_stamp_clean] Error 2 make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-headers-2.6.17-10-generic' make: *** [CLN-common] Error 2 Endret 7. mai 2007 av NevroMance Lenke til kommentar
kommers Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg er ingen mester på dette, men feilen skyldes at den ikke finner Makefila til en infiniband-driver den prøver å kompilere. Men det er kanskje ikke så rart at make ikke finner den der siden den leter i headers-katalogen. Du har vel lastet ned full linux-source, ikke sant? (steg 3 i guiden din) Jeg ser du står i /usr/src/linux, så det tyder på at du har fulgt guiden her, men kan du ha symlenket denne til headers- i stedet for source-katalogen? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Jepp, brukte wget http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.....6.18.1.tar.bz2 for å hente ned kernel 2.6.18. Har fulgt guiden hele veien Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Hmmm... virker som det skjedde en feil i punkt 5 som fucka opp alt. Gjorde det på nytt og nå står den og kompilerer ny kernel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå