hallodewuf8u28uf3298uf9832 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Hei, Jeg driver en del med bilder osv og kunne gjerne tenke meg å føye meg inn i web design rekken Jeg er totalt grønn når det gjelder web design, men har bestemt meg for å lære det rett og slett, og da fra basic til nesten topen Så, jeg vet det finnes en masse guider inne her på forum som jeg kan kose meg med, men det jeg lurer på er: 1. Trenger jeg å kjøpe et domene for å teste ut og lære det? I tilfelle nei, hvordan kan jeg få startet(basic til top ) 2. Jeg leser en god del på forum, men poster ikke så mye Og fant denne siden. Først og fremst meget fine bilder... jeg likte oppsettet på hvordan man kunne "bla" i bildene og lurer på om det er mulig å ha en webside der man både har dette album programmet og annen tekst osv.. ny side liksom BananAlbum Har lest en masse om alt mulig og følger jeg forstår en del men mangler basicen til å forstå hoved momentene som hvordan teste bananalbum for eksempel ? Hadde vert flott med litt opplysninger og diverse.. linker er glimrende også, nye guider og alt du kan komme på som har vert nyttig for deg når du var i oppstartings fasen.. Edit: Må vel lære html før css? Men uansett så er xhtml og css målet å lære.. Endret 7. mai 2007 av Parabox Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Det du trenger er hosting. Det kan du fa hos http://hotserv.dk De har PHP, og det er det du trenger (mest sannsynlig) for a installere bananalbum. Etter det er det bare a skrive noe i notepad, laste det opp via FTP, teste om det ble sann som du hadde tenkt. Det er skikkelig goy etterhvert Lenke til kommentar
eigan Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 2: Ja Du kan jo starte her: Les før du poster - Oppslagsverk + FAQ Lenke til kommentar
hallodewuf8u28uf3298uf9832 Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Takker Einar, og jeg har lest meste parten av les før du poster.. bare at litt detter ut og sånn.. Har laget meg en bruker på hotserv ståle.. hvordan installere banan :!: ?? Resten skal jeg nok klare å grave meg frem til.. hadde vert gøy å fått til banan Edit: typo Endret 7. mai 2007 av Parabox Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Start på http://htmldog.com. Dær lærer du deg html og css. Ørjan... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Enig med Ørjan her. Skal du lære alt fra basic til topp, som du selv sier, begynner du med htmldog.com, ikke med noe ferdiginstallert fotoalbumscript.. Lenke til kommentar
hallodewuf8u28uf3298uf9832 Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Ja, enig der med basic.. Men vil gjerne bruke det albumscritet der.. har ikke sett så bra før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå