Gå til innhold

Ikke høyere nedlastinghastighet enn 800Kib/s. DC

Anbefalte innlegg

Jeg bruker FulDC, men når jeg laster ned så bli ikke den totale nedlastinghastighen mer enn 800 KiB/s. Hvis jeg da velge å laste ned en fil til så synker jo hastighen på den første slik at den ikke blir med enn 800 tilsammen.

Jeg har Lyse 6Mbit, dermed burde det ikke hvert noe problem.

Var inne på itavisen.no og testet linjen på speedometeret. Når dc var avsluttet fikk jeg rundt 3-4Mbit (er to pcer som deler den linjen), men når dc er aktiv så fikk jeg 569kbit/s. Og det er jo litt rart siden nedlastinghastigheten er rett over 700KiB/s.

Så er det noen som har noen ideer om hva det kan være? Noe mer dere trenger å vite så bare skrik ut.

Edit: Leif

Endret av xanonymx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du laster faktisk ned mer enn det du egentlig har kapasitet til. Det er forskjell på megaBIT og megaBytes.

Siden du har et 6 Megabits abonnement tilsvarer dette 6000 megabytes. Skal du få dette over i kilobits/s (KB/s) må du dele denne summen på 8.

Da blir regnestykket slik:

6000 / 8 = 750 kb/s.

Håper dette forklarte det riktig. Er ikke helt stødig på dette selv, så dere for bare rette meg hvis jeg skrev noe feil nå!

-

Erik

Lenke til kommentar

At det blir dårlegare hastigheit med DC aktiv er rett og slett fordi DC tar ein god del av båndbredda.

Det ein bør passe på er at spesielt upload ikkje er satt eit stykke under det linja skal klare. Viss delingsprogrammet bruker meir enn kva uploaden er på så "jammer" den downloaden også då TCP/IP-protokollen sender pakker tilbake for kvar motatte datapakke, er det kø ut så vil desse svarpakkene ikkje komme fram og maskina sender datapakken på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...