Palmad Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg har en Sony DVP NS37 Dvd-spiller. Denne har digital utgang for lyd (koaksial). http://www.sony.no/view/ShowProduct.action...gory=DVD+Player Ellers har jeg høyttalere og forsterkere som er på et mye høyere kvalitetsnivå enn dette. Er dvd-spilleren viktig for lyden til anlegget? Siden jeg bruker digital utgang for lyd (koaksial) mener jeg. Er ikke så opptatt av bildekvaliteten. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 dvdspilleren er viktig for lyden ja! går på dritt inn dritt ut prinsippet. Det er nok riktig å velge en digitalkabel hvis du har en forsterker av høyere kvalitet. Fordi da vil du bruker DigitaltoAanalogConverteren i reciveren i stede for den i dvdspilleren. Da den sikkert er bedre i reciveren. Lenke til kommentar
Palmad Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 dvdspilleren er viktig for lyden ja! går på dritt inn dritt ut prinsippet.Det er nok riktig å velge en digitalkabel hvis du har en forsterker av høyere kvalitet. Fordi da vil du bruker DigitaltoAanalogConverteren i reciveren i stede for den i dvdspilleren. Da den sikkert er bedre i reciveren. 8560610[/snapback] Så det du sier er at det foregår en prosessering av lyden i dvd-spilleren til tross for at det brukes digital utgang fra dvd-spilleren? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Ja det har ikke bare med DAC å gjøre. Det har med drivverk utganger osv å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå