Gå til innhold

Den store våpentråden


Anbefalte innlegg

Hodeskudd er vel så og si det mest sikre stedet å skyte for skyttern, hvis du vil ta ned objektet raskt og samtidig være sikker på at det ikke reiser seg igjen.

 

Men det er nok ikke lett å treffe, krever trening, har ikke prøvd så jeg kan ikke uttale meg om det.

 

Leste ett eller annet sted at "det som er verdt å skyte, er verdt å skyte to ganger".

 

Jeg er bare av den oppfatning at "2 i bryst, 1 i hode" er den beste metoden... sammen med dirkekte hodeskudd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig, ser på FBI files hele dagen og i las vegas er vektere trent til å skyte kun i bryst og vekteren fytre av 12 skudd i brystet på en og ble selv hentettet av ett skudd i hode.

Alle bruker jo skuddsikker vest hvorfor skal man skyke i brystet da om man ender opp i den klemma.

Sansynligvis er det pga lettere å treffe.

Lenke til kommentar

bruker folk ikke vest så skal 2 9mm i brystet stoppe de fleste kanskje 90% av tiden, problemet blir jo enten at man møter noen med vest eller at de har høye på ting som meth amfetamin ect.

 

da setter man 2 i brystet ser ann noen nano sekund før du eventuelt setter en i hode.

har du en vest og blir skutt i brystet stopper du opp noen sekunder da det gjør vondt som faen og du brekker minst 1 ribbein det gir deg da nok tid til å sette en i hode.

 

går du rett på hode er det store sjangser at du bomer eller bruker for lang tid og han du skal skyte skyter deg først.

 

på kloss hold innenfor 7 meter(som de fleste urbane skyte episoder skjer på) skal det mye til å bomme på brystet til noen om du har skutt et eneste skudd i livet ditt. du behøver ikke sikte drikte bare peke med våpen, fyre av 2 skudd fort og så eventuelt sette et til i hode.

grunnen til at politi ikke altid skyter det treide skuddet i hode er at du kan bomme og treffe andre, jo flere skudd du skyter jo større sjangse er det at et av dem bommer og treffer uskyldige

Lenke til kommentar
bruker folk ikke vest så skal 2 9mm i brystet stoppe de fleste kanskje 90% av tiden, problemet blir jo enten at man møter noen med vest eller at de har høye på ting som meth amfetamin ect.

 

da setter man 2 i brystet ser ann noen nano sekund før du eventuelt setter en i hode.

har du en vest og blir skutt i brystet stopper du opp noen sekunder da det gjør vondt som faen og du brekker minst 1 ribbein det gir deg da nok tid til å sette en i hode.

 

går du rett på hode er det store sjangser at du bomer eller bruker for lang tid og han du skal skyte skyter deg først.

 

på kloss hold innenfor 7 meter(som de fleste urbane skyte episoder skjer på) skal det mye til å bomme på brystet til noen om du har skutt et eneste skudd i livet ditt. du behøver ikke sikte drikte bare peke med våpen, fyre av 2 skudd fort og så eventuelt sette et til i hode.

grunnen til at politi ikke altid skyter det treide skuddet i hode er at du kan bomme og treffe andre, jo flere skudd du skyter jo større sjangse er det at et av dem bommer og treffer uskyldige

9054012[/snapback]

 

 

 

Skjønner hva du sier, men personlig ville jeg stolt mer på et hodeskudd enn brystskudd. Men jeg snakker ikke utifra erfaring.

Lenke til kommentar

Joda, hodeskudd er bedre. Men så skal det sies, som Gunfreak poengterer, du skal tross alt treffe hodet også. Og i en heftig situasjon med rimelig begrenset tid er det bedre å double tappe i brystet for så å sette en i hodet om behovet skulle være tilstede etter 2 i brystet.

 

Ikke at jeg snakker av erfaring heller da, men all logikk(jeg kommer frem til) tilsier det :)

 

edit: Også var det dette med at: skal du uskadeliggjøre personen, eller skal du DREPE personen? (joda 2 i brystet er rimelig fatalt i de fleste tilfeller det også, men en i hodet er vel hakket værre ;) )

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Joda, hodeskudd er bedre. Men så skal det sies, som Gunfreak poengterer, du skal tross alt treffe hodet også. Og i en heftig situasjon med rimelig begrenset tid er det bedre å double tappe i brystet for så å sette en i hodet om behovet skulle være tilstede etter 2 i brystet.

 

Ja, jeg vet det. Det er ikke enkelt å treffe i hodet. Jeg sier bare at hodeskudd er en bedre metode for å forsikre seg om at fienden du nettopp skjøt, forblir nede og ikke skyter deg i ryggen når du passerer "liket".

 

Ikke at jeg snakker av erfaring heller da, men all logikk(jeg kommer frem til) tilsier det :)

 

edit: Også var det dette med at: skal du uskadeliggjøre personen, eller skal du DREPE personen? (joda 2 i brystet er rimelig fatalt i de fleste tilfeller det også, men en i hodet er vel hakket værre ;) )

9057615[/snapback]

 

Jeg tenkte på å drepe motstanderen. Og da, som sagt :p, mener jeg hodeskudd er den mest effektive metoden (men du skal jo treffe da). Men for all del, brystskudd er farlig også.

 

Det er bare min personlige mening.

Lenke til kommentar

Uerfarene bruker auto og gode bruker halveuto

Skudd nr 2 osv vil ikke treffe akkuratt der man vil at den skal på auto.

 

Swat og samme type gruppe i frankrike og norge løper rundt med halvauto.

Kun sett helauto bli brukt under tilbaketrekkning hvor man skal skyte så mye at finden dukker mens halve teamet løper.

 

Noen våpen har 3skudds i tillegg

Ved å sikte på brystet vil man da få 2 bryst 1 hode automatisk pga rekylen.

(om man hjelper litt til)

Endret av War
Lenke til kommentar

i CQB bruker man auto da man skal ta ut fienden så fort som mulig, bruker man feks en mp5 kan du fint kontrolere den på auto, du trenger ikke sikte en gang, du bruker bare lyka på våpenet, der det lyser treffer kulene.

 

unntaket er viss man MÅ skyte noen i hode da de står bak et gissel, men det tar ikke mange nano sekundene for en proff å bytte fra auto til semi.

 

og ingen våpen med 3 round burst så så kraftige at rekylen dytter våpenet fra brystet til hode på den du skyter. en mp5 har omtrent ikke noe rekyl å snakke om og det er de vanligste våpene som har 3 round burst. finnes noen 5.56 våpen som har det også som M16 og noen sig, men rekylet i dem er ikke sterkt nok til å flytte våpenet fra brystet opp til hode på noen

Lenke til kommentar

se på trenings vidoer av Royal Marines eller SAS der bruker du auto og semi, skal man ta ut et rom med terroriser bruker du auto, du peker på fienden og fyrer av innen noen anno sekunder så har fienden 6-8 9mm i kroppen så går du videre,

bruker du rifler er det anderledes da bruker dem ofte semi og tar double tapp da de er vanskligere å kontrolere på auto.

 

en taktikk Royal marines bruker når de skal ta over et hus der de vet eller renger med at det ikke er vennlige i huset, er at de først slenger inn en granat gjennom vindu eller dør for å så stikke løpet på SA80 og ta en spray før de går inn i rommet

Lenke til kommentar

nja, 30 skudd i et mp5 magasin 5 skudd pr. fiende så har du 6 salver altså 6 død fiender, de er så proffe at de får en sjette sans på når de må bytte magasin, men det som kan skje er at du får et klikk i våpenet, men det er derfor de aldri går alene, da vil han ved siden av deg skyte på fienden pluss at du har en pistol.

 

http://www.youtube.com/watch?v=qKNwcCwla3c

http://www.youtube.com/watch?v=Pai9U8QYnZY...related&search=

Lenke til kommentar

vet ikke hvor man kan laste ned fra.

 

en vanlig regel med rifler er at.

 

auto er for dekk ild mens semi er for dreping.

 

men jo flere kuler du sender mot fienden jo større sjangse er det for at du treffer noe.

men det er ute inne så er det litt opp til persjonen, men rengenr med at man trener mest på semi, 2 skudd fra en 5.56 i brystet skal være nok til å ta ut de aller fleste mennesker(hvis kula funker som den skal)

Lenke til kommentar
nja, 30 skudd i et mp5 magasin 5 skudd pr. fiende så har du 6 salver altså 6 død fiender, de er så proffe at de får en sjette sans på når de må bytte magasin, men det som kan skje er at du får et klikk i våpenet, men det er derfor de aldri går alene, da vil han ved siden av deg skyte på fienden pluss at du har en pistol.

 

http://www.youtube.com/watch?v=qKNwcCwla3c

http://www.youtube.com/watch?v=Pai9U8QYnZY...related&search=

9066792[/snapback]

 

Har sett hele serien du linker til der. Anbefales på det sterkeste, men kan ikke si hvor jeg skaffet den. ;)

 

SAS: Survival Secrets heter den.

Lenke til kommentar

Alright, da har jeg fått klarna opp litt.

 

Takker karer :D

 

Nytt spørsmål:

 

Moderne pistoler (Sig, HK, Beretta, FNH; heile pakka), når man tømmer magasinet, og (husker ikke ordet) den øverste delen fyker tilbake og låser seg som et tegn på at du er tom. Du trykker på en knapp (?) og magsinet detter ut, og setter kjapt inn et nytt. Det jeg lurer på er om du må manuelt dra "overdelen" fram og tilbake (?) eller om våpenet gjør det av seg selv.

 

Mener å ha sett det siste på film, og lurer på om det er korrekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...