Gå til innhold

Den store våpentråden


Anbefalte innlegg

ja, du kan komme gjennom reglene, men det er vanskligere for pistol, det er kjempe lett å få masse rifler og haggle, pistol er det værre med.

8914149[/snapback]

 

En for bane, en for felt, og så videre? Eller funker det dårlig?

Jeg skal ikke ta på meg noen form for ekspertise innen pistol, da jeg ikke har drevet med det selv.. Jeg velger å stole på deg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er favoritt våpenene deres da? Mine er som følger:

 

Militær:

Maskinpistol: Mp5/Ump .45 ( er glad i .45ACP)

Pistol: Colt 1911 .45ACP, Beretta 92fs

Militærkarabin: M4,  kort, uten standard m16 sikteskinne(som den på bf2)

Militærrifle: G3/AG3 7.62x51(.308Nato)/M14

Skarpskytterrifle: M14 sniper special..

Maskingjæver: M249

 

Dette er militære våpen da, jeg har mange andre favorittrifler og pistoler

8655934[/snapback]

Quoter denne jeg :love:

 

Maskinpistol: MP5.

Pistol: Sig Sauer P226/P228 .45

Militærkarabin: CAR-15

Militærrifle: G3A3/AG3 er sexy.

Skarpskytter: L96 Arctic Warfare Magnum .338

Maskingevær: FN Minimi eller M61 Vulcan "Gatling Gun"

Rakettkaster(Why not): M72 LAW eller RPG-7

Lenke til kommentar
selv mener jeg at har man tatt kurset og er medlem av en klubb skal man kunne kjøpe så mye våpen man vil så lenge man har godkjent våpenskap for alle våpene, er det bare teit å måtte skrive søknad og vente 6 måneder på hvert våpen man vil ha, det er også en regel om at man kan ikke har 2 "like" våpen, har den en 9mm skal du liksom ikke få kjøpe en til da du har en fra før av og de mener du ikke trenger en til

8910868[/snapback]

 

Rett meg om jeg tolker deg feil nå, men det er jo ikke 6 måneders ventetid for å få svar på søknaden. Det er gjort på en uke eller to. (Det har i hvert fall vært sånn for meg)

 

Den regelen er relativt enkel å omgå, da man faktisk kan ha forskjellige preferanser: F.eks. en .308 for elg, og en for hjort. En hagle for rype, en for tiur.. Som sagt: ikke vanskelig å få lov til å skaffe to like våpen.

8912771[/snapback]

 

Både ventetid og kor strengt ein tar regelen med "like" våpen varierer ein betydeleg del. Har nøye sammenheng med det lokale politikammeret.

Lenke til kommentar
Med all respekt, både våpen og ammo (Spesielt ammo) ser så tungt ut at ein neppe kan ha med seg så mykje av det. RPG er (etter mi mening) vel så bra. Desverre er den, saman med AK47, SVD Dragunov og RPK-74 stemla som "barbarvåpen".

8832554[/snapback]

Må være sterk da vet du ;) Nei, man går selvsagt ikke rundt med dette til en hver tid, den lastes ut av kjøretøy da det er brukt for den. Men har løpt en del rundt med denne, det går greit. Men er selvsagt ganske slitsomt.

RFK er ganske overlegent som panserbekjempene pga lang distanse, forskjellig ammo og god nøyaktighet.

Lenke til kommentar

vel teorien går på at viss du feks. får en FMJ kule i låret vil den lage hull og kanskje brekke beinet ditt.

 

kanskje 50/50 om du må amputere og med riktig behandlig kan du overleve i mange timer så de får deg til lege.

 

får du ekspanderende ammo i låret vil det bli kjøttfarse og er mer eller mindre 100% sikkert at du må ampurere, og ende viktgere du vil blø ihjel mye fortere og jeg antar at de vil gjøre mere vondt

Lenke til kommentar
vel teorien går på at viss du feks. får en FMJ kule i låret vil den lage hull og kanskje brekke beinet ditt.

 

kanskje 50/50 om du må amputere og med riktig behandlig kan du overleve i mange timer så de får deg til lege.

 

får du ekspanderende ammo i låret vil det bli kjøttfarse og er mer eller mindre 100% sikkert at du må ampurere, og ende viktgere du vil blø ihjel mye fortere og jeg antar at de vil gjøre mere vondt

8943672[/snapback]

 

Hva med magen? Får du et helmantelprosjektil i magen, vil det bli et hull rett gjennom, med fare for å skyte den som står bak også.. Samt at du uansett dør etter en stund. Ekspanderende prosjektil vil ofte kunne stoppe, samt at det sprenger vekk en forholdsvis stor del av midtregionen, slik at offeret dør. Det er i hvert fall årsaken til at man ikke får bruke helmantel til jakt.

Lenke til kommentar

folk overlever skudd både i mave og bryst.

så hadde jeg hatt valget ville jeg heller hatt en FMJ i meg og tatt de 50% for å overleve enn en ekspadnderende kule som senker den sjangsen til 10%

 

vel nå skal feks. ikke en 5.56 gå gjennom deg om den funker som den skal, den skal snurre inni kropen din og stoppe.

 

og man skal egentlig offisielt ikke drepe folk i krig bare skade(dette skjer jo såklart ikke i praksis)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...