Gå til innhold

Den store våpentråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virginia Tech er et ekstremt dårlig eksempel for våpen lover da han brukte helt vanlige pistoler, samme du kan kjøpe å ha i hele verden med unntak av japan og england

8897219[/snapback]

 

I Norge får man ikke kjøpt pistoler uten å ha vært medlem i skytterforening i minst et halvår, samt at man skal være "edruelig og pålitelig" eller hva det står på søknaden. Det samme gjelder et hvilket som helst våpen, med unntak av luftgevær.

 

Sist jeg sjekket, i hvert fall.. :)

Lenke til kommentar
den er ikke strek nok til å drive sluttsykke, så du må ta lade grep for vært skudd.

8804719[/snapback]

 

Stemmer sikkert det.

Men det finnes en løsning på det.

Husker ikke hva det heter eller hva det var, men når jeg hadde "helvetes uke"(ironisk navn igrunn..hehe) så var det noen av rødkvartene som hadde ag3 og rødfis, og de skøt som om det var vanlig ammo.

 

 

Skal jeg valgt noen favoritt av våpen, så måtte det være ag3 eller den M1 Garand som man bruker på "Attack on the Philiphines"-kartet i BF1942( :p ).

Lenke til kommentar
den er ikke strek nok til å drive sluttsykke, så du må ta lade grep for vært skudd.

8804719[/snapback]

 

Stemmer sikkert det.

Men det finnes en løsning på det.

Husker ikke hva det heter eller hva det var, men når jeg hadde "helvetes uke"(ironisk navn igrunn..hehe) så var det noen av rødkvartene som hadde ag3 og rødfis, og de skøt som om det var vanlig ammo.

 

 

Skal jeg valgt noen favoritt av våpen, så måtte det være ag3 eller den M1 Garand som man bruker på "Attack on the Philiphines"-kartet i BF1942( :p ).

8904245[/snapback]

 

ja finnes rekylforsterkre.

i gammle dager da norge løp med M1 Carbiner, skrudde de mynter(husker ikke hvilken type) mellom løp og flamme demper, mynten hadde da et lite hull akuratt som dagens kroner. noe som økte trykket i løper og drev bolten tilbake, og våpenet funka da i semi.(dette var vist ikke 100% trygt men de gjorde det alikavel)

Lenke til kommentar
Vel amerikanerne liker våpene sidne og de har denne gunnloven sin som sier at alle har RETT til å ha våpen, i tilfelle myndighetene blir litt for totalitere og man må ha en ny revolusjon.

 

selv mener jeg at alle som skal ha våpen bør minst gjennom gå et sikkerhets kurs.

8903554[/snapback]

 

Og sertifisering for mental helse.

Lenke til kommentar
selv mener jeg at alle som skal ha våpen bør minst gjennom gå et sikkerhets kurs.

8903554[/snapback]

 

Dette er jeg enig i. Dog er det vel det en sikrer seg ved å kreve et halvt års medlemskap i godkjent skytterforening. Alternativet er at man har jegerprøven, hvor man skal lære skikk og bruk med våpen.

Lenke til kommentar
den er ikke strek nok til å drive sluttsykke, så du må ta lade grep for vært skudd.

8804719[/snapback]

 

Stemmer sikkert det.

Men det finnes en løsning på det.

Husker ikke hva det heter eller hva det var, men når jeg hadde "helvetes uke"(ironisk navn igrunn..hehe) så var det noen av rødkvartene som hadde ag3 og rødfis, og de skøt som om det var vanlig ammo.

 

 

Skal jeg valgt noen favoritt av våpen, så måtte det være ag3 eller den M1 Garand som man bruker på "Attack on the Philiphines"-kartet i BF1942( :p ).

8904245[/snapback]

 

ja finnes rekylforsterkre.

i gammle dager da norge løp med M1 Carbiner, skrudde de mynter(husker ikke hvilken type) mellom løp og flamme demper, mynten hadde da et lite hull akuratt som dagens kroner. noe som økte trykket i løper og drev bolten tilbake, og våpenet funka da i semi.(dette var vist ikke 100% trygt men de gjorde det alikavel)

8904278[/snapback]

Det finnes også lette sluttstykker til ag-en, som bare veier en brøkdel av det vanlige. Da funker det med fint med rødfis og auto. Du får jo klikk før du rekker å skrike "kontakt" da, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
selv mener jeg at alle som skal ha våpen bør minst gjennom gå et sikkerhets kurs.

8903554[/snapback]

 

Dette er jeg enig i. Dog er det vel det en sikrer seg ved å kreve et halvt års medlemskap i godkjent skytterforening. Alternativet er at man har jegerprøven, hvor man skal lære skikk og bruk med våpen.

8908744[/snapback]

ja i norge er det greit, men det kan de ikke i usa, da den hellige grunnloven sier at det har RETT på våpen der og da for å forsvare hus og hjem, i noen stater er det nå 15 dagers vente tid før du kan kjøpe pistol(gjelder ikke hagle og rifle) og selv det er for mye for mange.

 

selv mener jeg at har man tatt kurset og er medlem av en klubb skal man kunne kjøpe så mye våpen man vil så lenge man har godkjent våpenskap for alle våpene, er det bare teit å måtte skrive søknad og vente 6 måneder på hvert våpen man vil ha, det er også en regel om at man kan ikke har 2 "like" våpen, har den en 9mm skal du liksom ikke få kjøpe en til da du har en fra før av og de mener du ikke trenger en til

Lenke til kommentar
selv mener jeg at har man tatt kurset og er medlem av en klubb skal man kunne kjøpe så mye våpen man vil så lenge man har godkjent våpenskap for alle våpene, er det bare teit å måtte skrive søknad og vente 6 måneder på hvert våpen man vil ha, det er også en regel om at man kan ikke har 2 "like" våpen, har den en 9mm skal du liksom ikke få kjøpe en til da du har en fra før av og de mener du ikke trenger en til

8910868[/snapback]

 

Rett meg om jeg tolker deg feil nå, men det er jo ikke 6 måneders ventetid for å få svar på søknaden. Det er gjort på en uke eller to. (Det har i hvert fall vært sånn for meg)

 

Den regelen er relativt enkel å omgå, da man faktisk kan ha forskjellige preferanser: F.eks. en .308 for elg, og en for hjort. En hagle for rype, en for tiur.. Som sagt: ikke vanskelig å få lov til å skaffe to like våpen.

Lenke til kommentar
selv mener jeg at har man tatt kurset og er medlem av en klubb skal man kunne kjøpe så mye våpen man vil så lenge man har godkjent våpenskap for alle våpene, er det bare teit å måtte skrive søknad og vente 6 måneder på hvert våpen man vil ha, det er også en regel om at man kan ikke har 2 "like" våpen, har den en 9mm skal du liksom ikke få kjøpe en til da du har en fra før av og de mener du ikke trenger en til

8910868[/snapback]

 

Rett meg om jeg tolker deg feil nå, men det er jo ikke 6 måneders ventetid for å få svar på søknaden. Det er gjort på en uke eller to. (Det har i hvert fall vært sånn for meg)

 

Den regelen er relativt enkel å omgå, da man faktisk kan ha forskjellige preferanser: F.eks. en .308 for elg, og en for hjort. En hagle for rype, en for tiur.. Som sagt: ikke vanskelig å få lov til å skaffe to like våpen.

8912771[/snapback]

 

ja, du kan komme gjennom reglene, men det er vanskligere for pistol, det er kjempe lett å få masse rifler og haggle, pistol er det værre med.

men ja det er måte å komme unna på, men det er forskjellige persjoner på forskjellige steder i norge som avgjør søknadden, noen er strengere enn andre.

 

og for mange tar det 6 måneder første gang man sender inn søknad for pistol. neste gang går det fortere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...