Gå til innhold

Den store våpentråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Litt merkelig at det er salg av .50 BMG, og hvilken nytte man har av det.

 

Vi lader selv våre kuler til jakt. Blir fort veldig mye billigere. Tror en pakke med Norma (usikker på hvilke) koster fort 30 kroner skuddet, mot 4-5 kroner skuddet selvladet. Er snakk om .308 :)

Lenke til kommentar

Med tennhette? Da må man vel ha vpåenkort eller... og hvem har det på 12,7

Det var enkelte som fikk søknad innvilget på .50BMG før forbudet tredde i kraft, og disse må jo få lov til å lade til våpnene sine...

Dersom man var en av disse med .50 BMW, blir det komplikasjoner dersom man selger våpenet sitt videre?

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Man kan ikke selge det, eller skaffe ett i samme klasse som man brukte da man søkte.

Må da gi den til politiet.

 

Teit, det var ikke noe problem før polituet fant ut at man ikke ville ha så grove kalibere i Norske hjem.

Er da like farlig med 2000kg bil som kan gå i 200kmt.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner med våpen loven er hvorfor man ikke kan eie en Garand eller M1 Carbine.

 

Det er jo lov å ha div semi auto rifler, både til jakt og praktisk skyting, men disse våpene som har historisk verdi får vi ikke ha med mindre man blir en våpen samler med samle lisens.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner med våpen loven er hvorfor man ikke kan eie en Garand eller M1 Carbine.

 

Det er jo lov å ha div semi auto rifler, både til jakt og praktisk skyting, men disse våpene som har historisk verdi får vi ikke ha med mindre man blir en våpen samler med samle lisens.

Det du ikke skjønner er at man ikke kan blande fornuft og Norsk våpenpolitikk, det fungerer rett og slett ikke sammen... Så fort du skjønner dette (<--) blir det mye lettere og skjønne Norsk våpenpolitikk. Ikke det at det er kult at det er sånn men..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

holder på med jeger prøven nå og snart skal jeg kjøpe meg våpen! :D

 

skal kjøpe en remington 870 i 12/89

og en remington 700 sps varmint i 308

 

gleder meg :D

 

btw. hvor får jeg kjøpt lyddemper til remington 700? (til 308)

 

eddit. hvor kan jeg kjøpe flere magasin til 22lr rifler?

er ikke sikker men tror jeg skal kjøpe Marlin 925 R vist det er mulig og få tak i magasiner.

 

eddit. midway.no ftw.

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Products/934644

Endret av supercz
Lenke til kommentar

 

btw. hvor får jeg kjøpt lyddemper til remington 700? (til 308)

 

 

Lyddemper har de på alle velutstyrte våpenbutikker med børsemaker og tror de har det på XXL også. Hvis du snakker med de i butikken finner de den som passer best ut i fra løpstykkelse, om du vil ha teleskopisk eller ikke og kaliber. Bare husk på at det til tider kan være lang ventetid på børsemakerjobber som dette og at de kan finne på å ta seg greit betalt for tjenesten. Av merke på lyddemperen kan man vel ikke kjøpe feil hvis man kjøper ett av de kjente merkene som A-Tec, Hardcore og Hausken.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...