Pedersen4401 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Den som ble tatt i bruk først, M82, er iallefall semi. Men Barrett lager jo mange andre, M90/95 er f.eks i Bolt konfig. og Bullpup tilogmed M82 e semi-automatisk Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Ser at jeg bumper litt nå, men det får heller gå. Noen som vet hvilket våpen dette er? (kan sees idenne filmen, 6:43) Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Det er en G36-variant, muligens G36K. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Noen som vet om det er mulig å kjøpe kun kule av .50 bmg ? På bunnen av hylsa står det over hullet(der tennhetta er: 50 Under tennhetta står det: FNB 91. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 det er mulig å kjøpe kuler og hylser uten noen form for våpenlisens. sjekket på midwaynorge.com for deg,men der er det kun 50. kalibers(.450-.511) 335grain kuler som jeg tror brukes til pistol. http://www.midwaynorge.com/apps/ebrowse.ex...85+***+9016+*** ellers så tror jeg det blir vanskelig å finne slikt i norske forretninger da 50.bmg er ulovelig for privatpersoner å erverve. får sjekke på ebay el. lykke til:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Takk så mye Har forresten andre typer av samme størrelse, men der står det andre ting på Skal sjekke ebay. Siden jeg kan ha kuler av den typen så regner jeg med at det skulle gå bra ? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Hva er forskjellen mellom en SR-15 og en SR-16? Er sistnevnte en kortere, M4-lignende variant? Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hva er det som gjør at semi-auto rifler ikke er like nøyaktig som bolt-action? Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 det er mulig å kjøpe kuler og hylser uten noen form for våpenlisens. ehhh, nei. Det er nok noen som selger kuler uten krav om våpenkort, men det er påkrevd. Ref §51 og rundskriv. Hva er forskjellen mellom en SR-15 og en SR-16? Er sistnevnte en kortere, M4-lignende variant? SR 15 er en sivil halvauto rifle, mens SR16 er den militære/politi versjonen med Fullauto i tillegg. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) jeg har aldri blitt spurt når jeg har bestilt og kjøpt ladekomponenter,men jeg har blitt spurt når jeg skal ha krutt og tennheter. aldri når det gjelder hylser og kuler. ferdiglada patroner må man selvsagt ha lisens for å kjøpe. Endret 3. august 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 hva du blir spurt om og hva loven sier er ikke alltid det samme. Forskriftene og rundkrivet sier klart at man skal formelt sett ha våpenkort i aktuelt kaliber for å lovlig kunne kjøpe kuler. men som du sier er det oftest ved kjøp av krutt og tennhetter man blir spurt om våpenkort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Kan man bli straffet for å få kjøpt kulene om de ikke spør? Har du link til skrivet? Skulle ønske de hadde flere pistol klubber her Den som er her er kjip. Det vil si, det er en fyr der som er kjip. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Kan man bli straffet for å få kjøpt kulene om de ikke spør? ja,dersom du faktisk ikke har lisens til det aktuelle kaliberet,men dette kan gå begge veier. selger kan også få skyld fordi h*n ikke spurte etter våpenlisens. så lenge du har papirene i orden så er det greit uansett om forhandlere spør eller ikke. de jeg handler hos har jeg besøkt og kjøpt mye fra,så der slipper jeg å vise våpenkort da de vet at jeg har mine papirer i orden. om det du snakker om costrato er et par kuler for samling ala guttesaker, så er noen enkle kuler (ikke ferdiglada patroner) i diverse kalibre en smal sak å få til. slikt er harmløst.snakk med folk du kjenner og/eller spør forhandler pent om du kan få en enkel kule til din samling så bør ikke det være noe problem. ellers så kan man starte som patronsamler hvor du får en spesiell lisens til å erverve skarpe patroner for samling. det må da naturligvis søkes om å få bevilget en slik samlerlisens. hva mener du med "kjip fyr" på pistolklubben? Endret 3. august 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Hehe ok, takk for svar Nei, han var litt frekk i kjeften. Og jeg følte meg uønskt. Så derfor slutta jeg. Men jeg elsker jo fremdeles skyting. Akk :/ Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Det kan jeg. Kanskje jeg kan få litt hjelp til å sette den sammen igjen og? Jeg klarer liksom ikke å dra øvre del av pistolen så langt tilbake at den kan gli ned gjennom "sprekken" som er lengre bake under sikringen. Er det noe spesielt jeg må gjøre for å få den til å gli ned? Etter det jeg kan se så er det en start pistol med plombe i løpet, det er altså ikke en kule som sitter der, men en plombe. Hvordan du skal sette den sammen igjen blir veldig vanskelig å si, siden det er forskjellig fra merke til merke. Du kan se om det er en umbrakoskrue eller lignendes bakers på sleiden, er det det så skru den ut å se hva som skjer når du vrikker på sleiden. Eller så kan det hende at det sitter en splint like ved avtrekkeren som du må dra ut, så drar du sleiden tilbake slik at den faller på plass. På noen startpistoler så må hana være spent for at du skal få på plass sleiden. Endret 3. august 2009 av myrdan Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Ett innlegg som beskrev hvordan modifisere og fjerne plombering på våpen er slettet da slikt er brudd på norsk våpenlov, for ikke å snakke om livsfarlig. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hva er det som gjør at semi-auto rifler ikke er like nøyaktig som bolt-action? Jeg tror det er fordi en semi-auto rifle har mye mer avansert teknikk i seg, enn en enkel bolt rifle. (flere deler = større sjans for at ting går "galt") Også noe jeg fant på internett: "bolt actions are more simple, and they have more acurate shot. This is because when it's simi-auto, part of the exhaust from the initial explosion that propells the bullet gets diverted and it's power is used to load the next round." Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Fant en ganske kul side: http://pimpmygun.doctornoob.com/ Du kan "lage" ditt eget våpen Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Fjernet et innlegg som inneholdt en salgsannonse - minner om at forumet ikke skal brukes til kjøp&salg. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) hjemmelading Her kan man kjøpe alt uten om tennhetter og krutt, dvs du kan lage patroner til dine juksevåpen/pynt osv. (kan seff kjøpe med tilatelse fra purken) Endret 3. november 2009 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå