Gå til innhold

Den store våpentråden


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Har et spørsmål til våpenfolket her inne, da jeg ikke har kjempemye peiling på våpen selv.

 

Jobber på en slags avfallsplass (er vel nærmeste beskrivelsen jeg vet om) og i går fant jeg en slags pistol. Det er jo en pistol, men tenker nok at det er en startpistol. Fant den på nettet, altså her. Der står jo det at det er en startpistol, så det er vel det jeg har funnet.

 

Men pistolen er uten magasin (smart valg av den som kastet den :p), og det sitter fast en kule i løpet. Når jeg forsiktig har tittet inn i løpet så ser jeg kulen, og det ser ut til å være en helt standard 9mm pistolkule. Jeg vet ikke hva slags kuler man bruker i startpistoler? (Det står ikke helt det samme på min pistol som på den på bildet, på min står det:

 

EKOL & VOLTRAN Mod. 8000 Dicle

Cal. 9mm P.A. Magnum.

 

Spørsmålet mitt til dere er: Kan det fortsatt være krutt i kulen da den nesten er ute av løpet? Den er omtrent 2 cm fra åpningen. Jeg har skrudd den opp, og prøvd forsiktig å dytte kulen ut løpet ved hjelp av en plastikkstang, men uten hell. Jeg fikk da ideen om å ta hodet på en spiker og slå med en hammer for å få den ut. Men dette vil jeg da ikke gjøre om det fortsatt kan være krutt, og det kan være en fare for at kulen kan eksplodere eller noe.

 

What to do? :p

Lenke til kommentar

Det kan jeg. Kanskje jeg kan få litt hjelp til å sette den sammen igjen og? Jeg klarer liksom ikke å dra øvre del av pistolen så langt tilbake at den kan gli ned gjennom "sprekken" som er lengre bake under sikringen. Er det noe spesielt jeg må gjøre for å få den til å gli ned?

 

post-91545-1235345517_thumb.jpg

post-91545-1235345574_thumb.jpg

post-91545-1235345638_thumb.jpg

Endret av [NOR]Andreas
Lenke til kommentar

Så det er altså ikke plombering, mener du? Bare så det er sagt så er det ikke jeg som har prøvd å skyte med skarp ammo. i startpistolen. Jeg fant den uten magasin, plombert eller med en kule i løpet.

 

Men jeg har fortsatt ikke klart å fått den helt sammen igjen. Forstår at det ikke er så lett å forklare over et diskusjonsforum hvordan man skal sette den sammen, men om det er noen som har peiling så hadde det vært flott!

Lenke til kommentar

det var ikke deg jeg mente,men vedkommende som forsøkte før du tilfeldigvis fant den;)

 

edit:

 

du får ikke satt sammen denne billige starpistolen til å fungere igjen. våpenet er skadet av overtrykk som ble skapt av den skarpe ammo'en. blank ammo har veldig lavt trykk. når det blir overtrykk så blir våpenet helt fucka om man får si det så.det kunne gått langt verre for skytteren. ødelagt hånd og vansira ansikt er vanlig ved eksploderende våpen pga overtrykkspatroner. uansett så der den typen ikke verdt mer enn toppen en tusing. kan man like gjerne kjøpe et flonk nytt et selv om du ønsker.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Mente ikke å få pistolen til å fungere igjen, men rett og slett fått delene på plass slik at pistolen blir like hel som den var før jeg skrudde den opp (eller åpnet den da i alle fall).

 

Som du ser noen poster over så har jeg lagt ut noen bilder av problemet. Jeg får ikke dradd den øvre delen av pistolen så langt bak at den kan skyves ned i det sporet som er laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...