Gå til innhold

Den store våpentråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville også satse på å bygge selv og heller kjøpe stokk. Det er kjekkere og som regel billigere :)

Remington 700 er et fint utgangspunkt. Kjøp nytt avtrekk, løp og stokk pluss ekstautstyr som kikkertsikte, montasje+skinne osv..

Mange slike som går sinnsykt bra! For meg ville det være sløs å kjøpe en AI i 308 win, ville heller gått for mer kapasitet om jeg først slo på stortromma.

Lenke til kommentar

AS50 selges ikke til sivile og AW50 er forbudt i Norge pga kaliber. Ellers kan du kjøpe hele AW serien. Men som sagt er de dyre (Norske forhandlere har tatt ca 50k og oppover), og har du ikke helt spesielle interesser, er det mye mer "fornuftig" å finne noe annet.

 

 

Edit: lyddemper er lov ja.

Endret av Cardinal
Lenke til kommentar

Etter mitt vett totalt ubrukelig til hjortejakt. Skal du kombinere langholdsrifle med jaktrifle ville jeg valgt ei jaktrifle i et kaliber som duger, og som skyter presist nok. 6,5 eller 7mm-kalibre duger lenge.

Hva skal du skyte på, og hvor langt? Hvor i landet har du tenkt å skyte over 1500m med en AI-rifle?

 

Jeg vet om folk som skyter bra samlinger på 1200m med 6,5x55, jaktrifle! Dette er også et flott jaktkaliber.

Om du satser mer på en "banerigg" enn en jaktrifle, ville jeg valgt en Sauer 200 STR i 6,5x55 med riktig siktemiddel på. Om du vil kamrer du et løp i 6,5-284, og du har en rigg som presterer bra LANGT. Den er også relativt billig i drift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...