Cardinal Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Nå ja, jeg posta feil link i går. Men det går for det samme det, den jeg har sett på ligger på rundt 3000 $ Det kan du glemme med mindre det er snakk om en slitt brukt en, eller en AE. AW serien ligger på 5k ++ Endret 16. oktober 2008 av Cardinal Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det er en AE... Men er samme kaliber og alt, og den skal seff modifiserest Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det er IKKE samme børse! AW har annen låskasse og bygget på en helt annen måte. AE blir som en custom Rem700 i AICS stokk. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det er IKKE samme børse!AW har annen låskasse og bygget på en helt annen måte. AE blir som en custom Rem700 i AICS stokk. Du jeg sa samme kaliber, ingen grunn til å ta helt av Lenke til kommentar
varmit Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Ville også satse på å bygge selv og heller kjøpe stokk. Det er kjekkere og som regel billigere Remington 700 er et fint utgangspunkt. Kjøp nytt avtrekk, løp og stokk pluss ekstautstyr som kikkertsikte, montasje+skinne osv.. Mange slike som går sinnsykt bra! For meg ville det være sløs å kjøpe en AI i 308 win, ville heller gått for mer kapasitet om jeg først slo på stortromma. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 http://midwaynorge.com/ alltid et bra sted å starte,de har mye å velge imellom og sender raskt. har brukt dem selv da jeg bestilte mitt ladeutstyr derfra;) Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Er dette et bra kjøp? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 våpen er mye smak og behag,men den ser ganske god ut. kommer litt an på bruksområdet. Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 kommer også ann på hvor mange skudd den har gått. Og tar det også som en selvfølge at du lader selv. Hva skal du bruke den til? Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Kommer litt ann på jaktformen, men vekta blir nok det største problemet. Slik den er avbildet, med S&B PM II kikkerten, tipper jeg ligger på ca 7kg Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Nåja. Er det noen som vet om man får kjøpt L96A1 AW gjennom forsvaret om man verver seg? Jeg er uansett tenkt til å prøve å bli skarpskytter i HJK eller MJK Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Du kan kjøpe en AW som sivil men den er dyr (og forholdsvis tung) HJK/MJK har AWM og ikke AW Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Denne da? Edit: Er det tillat å bruke lyddemper ved jakt i Norge? Endret 18. oktober 2008 av fredderen Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) AS50 selges ikke til sivile og AW50 er forbudt i Norge pga kaliber. Ellers kan du kjøpe hele AW serien. Men som sagt er de dyre (Norske forhandlere har tatt ca 50k og oppover), og har du ikke helt spesielle interesser, er det mye mer "fornuftig" å finne noe annet. Edit: lyddemper er lov ja. Endret 18. oktober 2008 av Cardinal Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Er varmesøkendesikte tillat? Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Termisk eller lysforsterkende? Uansett er det så dyrt hvis en skal ha kvalitet, at det egentlig ikke betyr så mye. Ikke lov på jakt. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Etter mitt vett totalt ubrukelig til hjortejakt. Skal du kombinere langholdsrifle med jaktrifle ville jeg valgt ei jaktrifle i et kaliber som duger, og som skyter presist nok. 6,5 eller 7mm-kalibre duger lenge. Hva skal du skyte på, og hvor langt? Hvor i landet har du tenkt å skyte over 1500m med en AI-rifle? Jeg vet om folk som skyter bra samlinger på 1200m med 6,5x55, jaktrifle! Dette er også et flott jaktkaliber. Om du satser mer på en "banerigg" enn en jaktrifle, ville jeg valgt en Sauer 200 STR i 6,5x55 med riktig siktemiddel på. Om du vil kamrer du et løp i 6,5-284, og du har en rigg som presterer bra LANGT. Den er også relativt billig i drift. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg vil jo ha trening i å skyte med en langholdsrifle da... Satser jo på å bli skarpskytter Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hvis det er fordi du vil bli skarpskytter i HJK/MJK, ville jeg mye heller droppa hele greia og brukt tiden på fysisk trening. Det vil være en større hjelp for deg i opptaket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå