Gå til innhold

Den store våpentråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme her, våpen er noe av det mest intressange jeg vet om! Ammo også. Ulike typer ammo og egenskapene deres er nesten like itressangt som våpenet i seg selv.

Raudfis som nedenfor har jeg skutt i M1 garand, det er artig selv om det ikke er ekte ammo!

post-50563-1181212855_thumb.jpg

Lenke til kommentar
@gunfreak19

tør eg spørre hvordan du vet så mye om våpen?

@Strider91, kan ikkje du legge ut noen screenshots av de hjemmelagde våpne dine?

8802801[/snapback]

Legger ut noen bilder av Krag Jørgensen som eg har "field strippa" til glede for dere.

post-131726-1181220803_thumb.jpg

post-131726-1181220913_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Må ta ladegrep for hvert skudd ja, når man skyter den i M1 Garand. Den er ikke sterk nok til å drive sluttstykket. Men det er en 30.06 raudfis dette, pakningen med ammo er ikke tilhørende raudfisen, men det er også 30.06 ( 7.62x63)

Har skutt et klips med ekte skudd i M1 garand også, det er ganske gøyt, og det går fort å lade!

Lenke til kommentar

Uten tvil:

Carl Gustav Rekylfri kanon

Kaliber: 84mm

Vekt: 16

Skuddtakt: 6/minuttet på ett godt drillet makkerpar

Følger med 2x kikkertsikte og man bør benytte avstandsmåler som feks Leica Vector i tillegg.

Og kommer med flere forskjellige typer ammo:

Pansergranat: Brukes mot pansrede kjøretøy og bygninger.

Sprenggranat Brukes mot infanteri. 850 små metall-kuler blir spredd ved detonasjon.

Lysgranat: Brukes for å lyse opp under mørke. Lysstyrke på 650 000 Candela, lyser opp et område på ca 400 meter.

Røykgranat: Brukes til å røyklegge områder.

Har jeg skutt med den, selvsagt :)

m3-maws-s.jpg

Dette er vel en nyere versjon til det amerikanske forsvaret. Men mye ligner, tror bare vekten er redusert.

300px-Carl_Gustaf._recoilless.rifle.jpg

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Med fare for å virke litt teit her: 5.56 heter vel .222 med den "korrekte" kaliberbetegnelsen?

AG3 bruker .308 Win? Eller er det 30-06 Rem?

Jeg har:

Anschütz .22 LR (husker ikke hele navnet på den, og gidder ikke kjøre hjem for å sjekke..)

Sauer 200 STR 6,5x55mm

BRNO .308 Winchester

Mauser M98 30-06 Remington

Marocchi 12/70 O/U

Lanber 12/76 O/U

Lenke til kommentar
har altid vært interisert i våpen og da lærer mann mye

8803398[/snapback]

Bare du ikke ender opp som statistikk på psykopat listen.hehe

Bare se på alle de amerikanske ungdommene i usa som er våpen interesserte som går ballistic som postal..hehe..

Jeg så senest igår kveld faces of death 2 der en fyr på 25 som drepte 50 mennesker fra en høy bygning i nærheten av et college (var da sniping begynte i usa.(altså i 1966).Han hadde barrikert seg på toppen av huset med mange sniper rifler og mange andre våpen...

ganske psycho opplegg..

Er selv interessert i våpen men ikke noe overdreven interesse..

Min leke rifle

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...