Gå til innhold

Den store våpentråden

Anbefalte innlegg

Ser ikke slik ut. Delta kan bruke hva de vil, og hvis de foretrekker HK416 så får de lov til å bruke den.

Allikevel skal SOCOM innføre denne riflen som standard over M4'en (for spesialstyrkene), men jeg tror det blir opp til hver og en om de vil bruke den.

Det du sier der er ikke riktig, ja Delta har en viss frihet med tanke på utstyr, men de får ikke lenger lov til å bruke hk416.

The Army has stripped the Asymmetric Warfare Group of its weapon of choice — the Heckler & Koch 416 — saying that its mission requires the unique outfit to carry the standard issue M4 carbine.

The decision reverses a policy that allowed the AWG to buy 416s instead of carrying M4s when it was established three years ago to help senior Army leaders find new tactics and technologies to make soldiers more lethal in combat.

http://www.militarytimes.com/news/2008/03/...no416s_031008w/

AWG er ikke Delta, som forøvrig går under navnet CAG - Combat Application Group

AWG en annen spesialisert US Army enhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USA har vel fremdeles kjøpeavtale med Colt? Og de er derfor pliktige til å overholde denne. Derfor kan de vel ikke kjøpe HK 416. Men det er vel stor sjanse for at deres neste våpen, etter avtalen har gått ut, blir HK 416. Dette har jeg hørt på Discovery da HK 416 ble demonstrert for programmet "Future Weapons." :)

Elsker Heckler & Koch, så ikke snakk stygt om dem! :!:

Lenke til kommentar
USA har vel fremdeles kjøpeavtale med Colt? Og de er derfor pliktige til å overholde denne. Derfor kan de vel ikke kjøpe HK 416. Men det er vel stor sjanse for at deres neste våpen, etter avtalen har gått ut, blir HK 416. Dette har jeg hørt på Discovery da HK 416 ble demonstrert for programmet "Future Weapons." :)

Elsker Heckler & Koch, så ikke snakk stygt om dem! :!:

For det første. "Future Weapons" er et dritkult program, men ikke den sikreste kilden når det gjelder hva det amerikanske militæret kommer til å velge av våpen i framtiden. Det vet nok ikke militæret selv.

For det andre. M4 er i bunn og grunn ikke noe dårlig våpen, det er faktisk et av de bedre gjennom tidene. Det er i bruk i mange nasjoner (offesielt eller som en form for 'fake') og studier viser at veldig mange amerikanske soldater stoler på M4'en. Den trenger tydeligvis god behandling og jevnlig rensing så funker den godt. Og den har funket godt i lang tid.

Men den har en historie med 'feil' (jamming, feil, etc). Og noe av det verste som kan skje for en soldat er hvis riflen hans slutter å funke når han trenger den. Det var nok derfor CAG/super-elite-ninja-Delta skaffet seg HK416. Et våpen som trenger mindre stell, tydeligvis. Og USSOCOM skaffer seg FN SCAR. Enda et våpen som trenger mindre stell i forhold til M4'en.

Hvis det er noen av disse våpnene (HK416, FN SCAR) som har en sjanse for å bli the US military's nye rifle, så tror jeg SCAR har størst mulighet. Den skal gis ut flest antall soldater, dvs hele USSOCM vs HK416 som 'bare' (sies å) brukes av CAG/Delta. Men militæret har hele tiden sagt at de ikke føler for å bytte ut M4, som har et flott rulleblad sammenlignet med andre skytevåpen, før det kommer noe nytt. Helt nytt og revolusjonerende. Og ikke bare en 5.56 rifle i nytt format.

Men i bunn og grunn er dette bare synsing. Siden jeg ikke er 'In the know'.

Edit:

Fin link for de som er interessert. M4 vs SCAR vs HK416 vs XM8

Endret av MetroN
Lenke til kommentar

gen2.jpg

Dette er en sniper som jeg bare har sett i Hitman-spillene og i Hitman-filmen. Er det noen som vet om den faktisk finnes på ekte? Jeg har funnet lite, utenom et par bilder, men de fleste er tegnede bilder.

Den heter w2000 mener jeg ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Må bare få oppklart en ting jeg har fundert på lenge. Den hanen bak på semi-auto pistoler, hvis du trekker den tilbake, hva skjer? Det jeg har kommet fram til er at avtrekkeren trekkes tilbake så det er veldig lite som skal til for å fyre av.

Stemmer det? Og hvorfor er den på semi-auto pistoler?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...