MrLee Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 vel noe av poenget er at den skal være lett å skyte med, hvis valget står mellom et våpen som er vansklig å skyte noe som gjør at der er mer morro for rekrutter å skyte med den når de er inne, men vil kanskje koste soldater i utenlandstjeneste liver. og et våpen som er kjedlig å skyre med for rekrutter, men kan redde liv så er jo valget ganske enkel. søk deg til HV så kan du sktyte med ag så mye du vil, da bare noen få enheter i HV vil få 416 HV Claymore får HK416 Eh ja... Gunfreak: jeg stusser litt på argumentasjonen... ett våpens om er lett å skyte med er vel det som er mest gøy uansett? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 vel noe av poenget er at den skal være lett å skyte med, hvis valget står mellom et våpen som er vansklig å skyte noe som gjør at der er mer morro for rekrutter å skyte med den når de er inne, men vil kanskje koste soldater i utenlandstjeneste liver. og et våpen som er kjedlig å skyre med for rekrutter, men kan redde liv så er jo valget ganske enkel. søk deg til HV så kan du sktyte med ag så mye du vil, da bare noen få enheter i HV vil få 416 HV Claymore får HK416 Eh ja... Gunfreak: jeg stusser litt på argumentasjonen... ett våpens om er lett å skyte med er vel det som er mest gøy uansett? nei, den letteste pistolen å skyte med er en .22, men er mye morsomere å skyte med alt annet. en .44 M revolver som er treig å skyte med kan også være kjempe gøy å skyte med for å quote Jeremy Clackson POWER!! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Joda i den forstand. Jeg antok du mente f.eks. modell A våpen som er godt egnet til krigføring, vs Modell B som begge konkurrerer i samme kategori, men der Modell A er mer brukervennlig... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 joa, er jo opp til hver enkelt, selv syns jeg det er hip som hap når det kommer til angreps rifler, det var jo mer ment som et svar på at han karen syns det ville være kjedelig å skyte med 5.56 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Ah. Jeg fant faktisk ikke originalposten din Selv tror jeg det hadde vært MER gøy å skyte med 5.56mm men det er bare meg (mulig jeg er farget av å måtte drasse på en gammel AG3 hele tiden og gjerne ville hatt ett lettere våpen da ) (I vernepliktsperioden min, ikke nå til dags ) Endret 8. november 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 AG er gøy å skyte med på semi, men kjip å drasse på, selv har jeg bare prøve skutt den samme med HV folk, aldri hvert inne så jeg har sluppet å drasse på den. med 5.56 kan du jo leke deg på full auto noe som sikkert er gøy Lenke til kommentar
pavement Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 har skutt AG3 på full auto jeg. kikker som faen og er morro som et helvete, var flere i troppen min som holdt på og gå på ryggen første gang Lenke til kommentar
40mm Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 AG er gøy å skyte med på semi, men kjip å drasse på, selv har jeg bare prøve skutt den samme med HV folk, aldri hvert inne så jeg har sluppet å drasse på den. med 5.56 kan du jo leke deg på full auto noe som sikkert er gøy Gøy å skyte med, det stemmer. Men den er ikke på noen som helst måte kjip å bære på. Hvis man mener at Ag'en er et kjipt våpen å bære på, så har man ikke så mye i forsvaret å gjøre. litt upraktisk i hus er den pga av lengden. Men det er et våpen som har kraft, presisjon og som svært skjelden klikker. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 At den er stor og tung er ingen usannhet. Ett 5.56mm våpen laget med bruk av av komposittmaterialer og evt. med bullpup design er jo endel mer å foretrekke Lenke til kommentar
40mm Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 At den er stor og tung er ingen usannhet. Ett 5.56mm våpen laget med bruk av av komposittmaterialer og evt. med bullpup design er jo endel mer å foretrekke Bullpup er ikke å foretrekke for min del. Prøv en AG, med aimpoint or 40mm, da snakker vi om en AG med litt vekt. Ag'en er ikke tung å bære, det som er tungt er ammoen, og kroppspansringen, det er her den største delen av vekten man bærer ligger. Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 lurer på om jeg skal kjøpe meg pistol. er det å få tak i billigt og bra. hardere skjyts en 22cal. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg må si DSR-1 er et flott våpen, selv om jeg heller vil ha en mer "tradisjonell" rifleform på langholdsrigen min. Med Hensholdt 6-24x72 var dette et sykt våpen, og en avstand på 1200 m gikk helt fint! Lenke til kommentar
Pedersen4401 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Spotteren har vel snipet før og er gammel nå og skjelven men masse erfaring.10 år er man i en sånn gruppe og da er man ca 30-35år? og staten mener man er for gammel. I norge er det i alle fall 10 år maks kontrakter i politiet så bærer det tilbake til kontorjobben. Pappa e mæ l HV-Claymore, dær skyt hah med en M82 Barret. Han e 40 no. Men han blir ikkje ¨kasta ut... PS. Han treff godt målet på 2100m Han får førresten HK416 no, å eg ska få skyte med den;) Åsså har han en Glock 17 aka P80 Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 De amerikanske spesialstyrkene får ny rifle. Artikkel Video Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 SCAR riflene er jo gammelt nytt, poenget var at hele SOCOM skulle bruke dem, men så viste det seg at Delta heller ville ha HK 416 og 417,(en rifle de har vært med på å utvikle) så da gikk SOCOM sin plan til helvete Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Ser ikke slik ut. Delta kan bruke hva de vil, og hvis de foretrekker HK416 så får de lov til å bruke den. Allikevel skal SOCOM innføre denne riflen som standard over M4'en (for spesialstyrkene), men jeg tror det blir opp til hver og en om de vil bruke den. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt denne? Det gjelder Heckler og Koch USP Tactical. Den går kanskje under kategorien våpen av militær klasse, så det er kanskje det som er grunnen til at jeg ikke finner den. Heckler og Koch USP Tactical: http://www.heckler-koch.de/HKWebText/detailProd/1925/98/4/21 Heckler og Koch USP Expert: http://www.wingevapen.no/index.php?id=3554 Og så lurer jeg litt på om det er noen som har erfaringer med USP Expert? Den så god ut å holde i. Men har ikke akkurat sett den andre steder enn på bilder. Og er det mulig å montere lyddemper på den USP Experten? Fint til innendørsskyting. EDIT: Jepp det går ann. Ganske enkel operasjon å gjenge et våpen for lyddemper. Mvh LockBreaker Endret 23. april 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Vet ikke helt, men www.practac.no har endel praktiske og millitære våpen. Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 wwww.jevnagent.no er HK importør for det sivile markedet. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Ser ikke slik ut. Delta kan bruke hva de vil, og hvis de foretrekker HK416 så får de lov til å bruke den. Allikevel skal SOCOM innføre denne riflen som standard over M4'en (for spesialstyrkene), men jeg tror det blir opp til hver og en om de vil bruke den. Det du sier der er ikke riktig, ja Delta har en viss frihet med tanke på utstyr, men de får ikke lenger lov til å bruke hk416. The Army has stripped the Asymmetric Warfare Group of its weapon of choice — the Heckler & Koch 416 — saying that its mission requires the unique outfit to carry the standard issue M4 carbine. The decision reverses a policy that allowed the AWG to buy 416s instead of carrying M4s when it was established three years ago to help senior Army leaders find new tactics and technologies to make soldiers more lethal in combat. http://www.militarytimes.com/news/2008/03/...no416s_031008w/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå