Gå til innhold

Den store våpentråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ånei ! Nå er jeg blitt hekta på sniksytter rifler etter at jeg så filmen "Shooter".

 

Men der er bare en ting jeg lurer litt på ang sniper rifler.

 

Når du ser militære ( det amerikanske da de bruker rifla ) skyter med en M24 eller lignende. Så kommer det rekyl, ja. Men det er veldig dempet lyd synes jeg. Ta for eksempel en vanelig rifle med samme kaliber. Den bråker jo noe sykt ! Men de militære riflene sier bare " vanskelig og skrive en lyd da menn " BaooOung ! Nesten som de er lydempet.

 

Jeg har sett rifler med innebygget lyddemper i løpet, med jeg kan ikke se det på de militæret bruker.

 

Noen som vet ?

Lenke til kommentar
Hmm, pistolskyting ser litt gøy ut :)

Hvilken pistol ville dere satse på som en allriund til trening?

9480850[/snapback]

 

 

"Standard" svaret har vel vært Glock 17.

Men personlig misliker jeg den. Gammelt design, grepet passer meg ikke, misliker avtrekket.

Jeg kjøpte en S&W M&P i 9mm (til production divisjonen i Praktisk). Har i mine øyne mye bedre grep og avtrekk. Man kan også bytte bakstykket på grepet til ett mindre eller større slik at den passer hånden bedre. Det følger med tre stykk med pistolen.

Ett annet alterativ er en CZ 75 SP 01 Shadow, da har du en meget bra pistol til Production hvis du skulle begynne med det.

 

Ta kontakt med en lokal pistolklubb og hør med dem om kurs osv. Det er nok også mulig å få prøvd div våpen der (av klubben og medlemmer).

9481043[/snapback]

 

hvem er det som har sagt at glock er bra til all roung trening?

det har jeg aldri hørt!! det eneste posetive jeg har hørt om glock 17 er at den er drift sikker! :) ellers har jeg bare hørt dritt om den!

 

så at det sto noe om en Strayer Voigt Infinity 1911 her i tråden, stilig våpen! (selv liker jeg ikke 1911 våpen pga. sjefte vinkelen å jeg liker heller ikke rekylen) skal noen av dere ha en slik en slik så er det bare å begynne å spare! har et blad med fult av våpen og veil. priser, fra 26 000 sto det på den vet ikke om det var ferdig inportert, tror faktisk ikke de! dyrt leketøy :thumbup:

Lenke til kommentar
Ånei ! Nå er jeg blitt hekta på sniksytter rifler etter at jeg så filmen "Shooter".

 

Men der er bare en ting jeg lurer litt på ang sniper rifler.

 

Når du ser militære ( det amerikanske da de bruker rifla ) skyter med en M24 eller lignende. Så kommer det rekyl, ja. Men det er veldig dempet lyd synes jeg. Ta for eksempel en vanelig rifle med samme kaliber. Den bråker jo noe sykt ! Men de militære riflene sier bare " vanskelig og skrive en lyd da menn " BaooOung ! Nesten som de er lydempet.

 

Jeg har sett rifler med innebygget lyddemper i løpet, med jeg kan ikke se det på de militæret bruker.

 

Noen som vet ?

9482069[/snapback]

 

er fordi folk ville blitt døve om de hadde ekte skyte lyder i en kino sal.

i nesten alle filmer med mye skyting lager de "kule" lyder som er dempet.

Lenke til kommentar
jepp, HEAT samt Collateral(i bak gata når han skyter de folka) har drit gode lyder.

Bank shootout'n i HEAT er en av yndligs senene mine på film

9482879[/snapback]

 

 

Samme her. HEAT og Miami Vice blir nok de to første filmene som ligger i DVD spilleren når jeg endelig får hjemmekino anlegget jeg går og venter på skal komme til butikkene :D Jeg må vel se den midt på dagen mens naboene er på jobb eller noe... :tease:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Ich weiss, men fortsat var det et annerledes spørsmål den gangen her. Jeg spurte ikke om hvilke, men hvilke KULE. Fant knaptbilder på halvparten av de som stod på lista!

9487831[/snapback]

 

viss du tenker på kule, som i våpen du ser på filmer så er vel svaret ingen, har sett en del av de semi auto jaktriflene, og de ser shite ut

Lenke til kommentar
Ich weiss, men fortsat var det et annerledes spørsmål den gangen her. Jeg spurte ikke om hvilke, men hvilke KULE. Fant knaptbilder på halvparten av de som stod på lista!

9487831[/snapback]

 

viss du tenker på kule, som i våpen du ser på filmer så er vel svaret ingen, har sett en del av de semi auto jaktriflene, og de ser shite ut

9487900[/snapback]

 

Hva synes du om argo da? Benelli har klart det ganske bra der!

Lenke til kommentar
Vel, Argo er vel greit nok, og en slik en i svart glasfiberstokk m/ bananmagasin skal vel vere "kult" nok. Sjøl er eg vel ein større fan av Sauer 303; halvautomat med betre presisjon OG avtrekk enn dei aller fleste semi- autoer, til og med betre enn enkelte sylinderlås- rifler.

9492638[/snapback]

 

Får man tak i banan mag til argo? Finner ikke noe om det på nettet. Sauer 303 er vel ikke lovlig til jakt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...