Gå til innhold

Den store våpentråden


Anbefalte innlegg

en 7.62 funker nesten altid uanstt hva du skyter den ut av, selv om den overpenetrerer vil den gjøre masse skade.

 

en 5.56 er veldig avheing av for langt løp den blir skutt ut av. jo kortere den er jo større er sjanges for at kula bare går gjennom persjonen uten å gjøre noe serlig skade. et annet problem er at soldater ble utstyrt med AP ammo, noe som gjør at 5.56 mister effektiviteten sin.

under Battle of Mogadishu hadde soldatene AP ammo i sine M733 og M16. og kulene gikk bare gjennom uten å gjøre noe skade, somalerine ville sikkert dø siden de ikke hadde leger osv, men det kunne ta timer og dager noe som ikke er bra nok når de driver å skyter på deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DFS suger egentlig, det er pistolskyting, benkskyting og langholdsskyting som er tingen. I DFS skyter de med slappe dioptersikter som passer perfekt til blinken de sikter på. Da blir det det samme om og om igjen.

Sett meg i benken med en skikkelig kikkert ( og våpen) så liker jeg meg. Da er det om å skyte best samlinger. 10mm er drømmen! ( .30 kaliber)

 

 

 

(Latino)

Lenke til kommentar
DFS suger egentlig, det er pistolskyting, benkskyting og langholdsskyting som er tingen. I DFS skyter de med slappe dioptersikter som passer perfekt til blinken de sikter på. Da blir det det samme om og om igjen.

Sett meg i benken med en skikkelig kikkert ( og våpen) så liker jeg meg. Da er det om å skyte best samlinger. 10mm er drømmen! ( .30 kaliber)

 

 

 

(Latino)

8731248[/snapback]

 

hei jeg driver med pistol skyting...

hva skyter du med?

Lenke til kommentar
en 7.62 funker nesten altid uanstt hva du skyter den ut av, selv om den overpenetrerer vil den gjøre masse skade.

 

en 5.56 er veldig avheing av for langt løp den blir skutt ut av. jo kortere den er jo større er sjanges for at kula bare går gjennom persjonen uten å gjøre noe serlig skade. et annet problem er at soldater ble utstyrt med AP ammo, noe som gjør at 5.56 mister effektiviteten sin.

under Battle of Mogadishu hadde soldatene AP ammo i sine M733 og M16. og kulene gikk bare gjennom uten å gjøre noe skade, somalerine ville sikkert dø siden de ikke hadde leger osv, men det kunne ta timer og dager noe som ikke er bra nok når de driver å skyter på deg.

8671124[/snapback]

 

Hvordan ligger 5.56 an på presisjon da? ser det at det snart skal komme 5.56 til Sauer 200 STR.

 

DFS suger egentlig, det er pistolskyting, benkskyting og langholdsskyting som er tingen. I DFS skyter de med slappe dioptersikter som passer perfekt til blinken de sikter på. Da blir det det samme om og om igjen.

Sett meg i benken med en skikkelig kikkert ( og våpen) så liker jeg meg. Da er det om å skyte best samlinger. 10mm er drømmen! ( .30 kaliber)

 

 

 

(Latino)

8731248[/snapback]

 

blir ikkje det det samme om og om igjen på benkskyting da? foregår ikkje benkskyting i EN stilling? DFS har tre stillinger, noe som skaper haugevis av utfordringer. Mener også at DFS har det beste sosiale miljøet :thumbup:

Skøt foresten samling på ca 10mm liggende med reim på Onsdag. Uten verken kikkertsikte eller benk :) (skryte skryte)

Endret av konfirmant
Lenke til kommentar
en 7.62 funker nesten altid uanstt hva du skyter den ut av, selv om den overpenetrerer vil den gjøre masse skade.

 

en 5.56 er veldig avheing av for langt løp den blir skutt ut av. jo kortere den er jo større er sjanges for at kula bare går gjennom persjonen uten å gjøre noe serlig skade. et annet problem er at soldater ble utstyrt med AP ammo, noe som gjør at 5.56 mister effektiviteten sin.

under Battle of Mogadishu hadde soldatene AP ammo i sine M733 og M16. og kulene gikk bare gjennom uten å gjøre noe skade, somalerine ville sikkert dø siden de ikke hadde leger osv, men det kunne ta timer og dager noe som ikke er bra nok når de driver å skyter på deg.

8671124[/snapback]

 

Hvordan ligger 5.56 an på presisjon da? ser det at det snart skal komme 5.56 til Sauer 200 STR.

 

 

Den har en flat kurve, og man skal vel kunne treffe på 400 meter med en M16, tviler på du dreper en på det holde, dødligrekkevide på M16 er vel ca. 300meter.

men skyter man på blink med et press våpen tenker jeg du vil få brukbare sammlinger.

 

jo kortere våpenet er jo mindre dødlig blir 5.56 en full rifle med vanlig ammo skal funke som den skal på 300 meter, med carabin våpen som m4 med 14,5" løp er man nedi 200 meter, med commando våpen der man har 11.5" er man nedi 125-150meter med CQC våpen med 10" er sikkert lengden på under 100.

 

men selv med en M4 på 14.5" er 5.56 iffy, har lest masse om soldater som setter 2 skudd i ryggen eller brystet på fiender på bare få meters hold og at fienden reiser seg igjen.

Lenke til kommentar

LOL..nice bildet...

 

Eneste våpene jeg har brukt og brukt mye er

 

AG3

 

– Vekt: ca 5,2 kg (med fullt magasin, ny kolbe og festeanordninger)
– Kaliber: 7,62x51mm
– Skuddtakt: 8-10 skudd per sekund
– Antall skudd i magasinet: 20
– Lengde: 
Alternativ 1 med innsvingbar kolbe og justering i lengde: Kolbe innslått: ca 84 cm. Kolbe i innerste posisjon: 105 cm. Full lengde: 115cm. 
Alternativ 2: Innskyvbar kolbe - minimum 80cm.
– Produsent: Kongsberg våpenfabrikk (på lisens fra tyske Heckler & Koch).
– Blir brukt i: Norge. (AG3 er norsk versjon av G3-riflen)

 

og M72

Lenke til kommentar

I helga har eg vore instruktør på ein vilmarksleir ved Nesholmen i Gloppen komune. der var blant annet ein kar ifra Jølster som har skytesimulator fra Sim Target. Anbefaler ALLE som har kjangs til å prøve noe slikt å prøve det! Det er rett å slett veldi artig! man kan skyte med både hagle og rifle. på leriduer, duer, ender, rev, svin, bjørn, elg, hare osv!(alt kan springe). også div. konkuranser er mulig.

 

våpene kan lett tilpasses hver enkelt ved å skyte eit skudd til innskyting. Da kalibrerer lasern seg.

 

Noen som har prøvd lignende noen gang?

Lenke til kommentar
en 7.62 funker nesten altid uanstt hva du skyter den ut av, selv om den overpenetrerer vil den gjøre masse skade.

 

en 5.56 er veldig avheing av for langt løp den blir skutt ut av. jo kortere den er jo større er sjanges for at kula bare går gjennom persjonen uten å gjøre noe serlig skade. et annet problem er at soldater ble utstyrt med AP ammo, noe som gjør at 5.56 mister effektiviteten sin.

under Battle of Mogadishu hadde soldatene AP ammo i sine M733 og M16. og kulene gikk bare gjennom uten å gjøre noe skade, somalerine ville sikkert dø siden de ikke hadde leger osv, men det kunne ta timer og dager noe som ikke er bra nok når de driver å skyter på deg.

8671124[/snapback]

 

Hvordan ligger 5.56 an på presisjon da? ser det at det snart skal komme 5.56 til Sauer 200 STR.

 

 

Den har en flat kurve, og man skal vel kunne treffe på 400 meter med en M16, tviler på du dreper en på det holde, dødligrekkevide på M16 er vel ca. 300meter.

men skyter man på blink med et press våpen tenker jeg du vil få brukbare sammlinger.

 

jo kortere våpenet er jo mindre dødlig blir 5.56 en full rifle med vanlig ammo skal funke som den skal på 300 meter, med carabin våpen som m4 med 14,5" løp er man nedi 200 meter, med commando våpen der man har 11.5" er man nedi 125-150meter med CQC våpen med 10" er sikkert lengden på under 100.

 

men selv med en M4 på 14.5" er 5.56 iffy, har lest masse om soldater som setter 2 skudd i ryggen eller brystet på fiender på bare få meters hold og at fienden reiser seg igjen.

8758510[/snapback]

 

Har hørt om skytekonkurranser arrangert i gamle dager med Krag J (6,5x55) på 1000 meters hold. Kan dette stemme? Kan noen gi meg et vitnemål på hvordan 6,5x55 oppfører seg? Har skutt en god del ed dette kaliberet, dog kun på 100m med et 740mm løp (DFS)

 

Favorittvåpen:

 

Pistol: Walther P39

Maskinpistol: Sterling L2A3

Mil. karabin: M4

Mil. rifle: G3A3

Sniper: M21 eller Sauer 200 (m/ svært, overdimensjonert sikte)

MG: M60

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...