Gå til innhold

Den store våpentråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
poenget med en lydemer er ikke at du skal kunne skyte en har uten at de andre i rommet hører det, poenget er at når man sniker seg inn i et hus eller buker, skal ikke alle i hele jævla stedet høre det. med en MP5SD så skal de fint gå ann å skyte noen i et rom, og de andre i rommet ved siden av med bare en dør i mellom ville ikke høre skuddene(ei heller hylser som treffer bakken) men de vil nok høres store tung menn som faller over rennde eller over bor som knuser ect.  men folka på andre siden av huset vil ikke høre dette. og det er det som er poenget

9102900[/snapback]

VISS de har sub ammo ;)

Lenke til kommentar
Det vil si at man må ta ladegrep for hvert skudd. Da dytter du boldet opp for og låse den opp, så dra du den tilbake sån at den tomme hylsen kan sprette ut. Og når du dytter bolten inn igjen så legger det seg en ny patron i løpen, så låser du bolten ved og dytten den ned.

9105844[/snapback]

 

stemmer :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok, hypotetisk spørsmål da.

 

Du har tilgang til alle håndvåpen i verden

Det bryter ut krig i Norge. I kaoset som oppstår har du bare tid til å dra med deg 2 våpen før du reiser opp i fjellet med resten av motstandsbevegelsen. Hvilke ville du valg, og hvorfor?

 

Vennligst kom med en skikkelig begrunnelse for å ikke gjøre dette til en telletråd :)

 

Mitt eget valg må komme etter jobbetid ;)

 

edit: antar at våpenet du velger er klart med "kit" slik at du får med deg e.v.t. ekstrautstyr. beskriv gjerne det også, og hvorfor :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

ville tatt med meg en MP5 med suppressor grunnet den er stille ogkan kalre et helt rom uten spesielt mye bråk og den er allsidig, med tanke på både ute og i bygninger. ville tatt med meg også kanskje en snikskytter rifle, magnumen kanskje, "AWP".

 

grunnet jeg liker meg også alene og kunne plukke folk på avstand :)

Lenke til kommentar

Var det to håndvåpen du sa ? Utelukker det rifler og andre geværer ?

 

Om ikke, så hadde jeg tatt med meg en H&K USP.45 men AAC Blackbox "concept" lyddemper. Og en H&K 416 men diverse utstyr som lykt og dot sikte.

 

Grunn: De skal værte meget bra begge to, og de kommer ifra en kvalitets leverandør.

 

Kaliberet er bra og rekylen er ikke så kraftig på noen av dem.

 

:)

Endret av Ironhide
Lenke til kommentar

"Different weapons for different needs".

 

Det kommer helt ann på hvordan krigføringen hadde blitt (selv om det er vanskelig å forutse slikt). Ironhide har et godt poeng med sin Heckler & Koch samling (er HK fan selv), og jeg ville gått for noe lignende.

 

En HK USP (kanskje 9mm, kanskje .45... usikker) uten lyddemper. Skal fungere som selvforsvarsvåpen.

 

En HK416 karabin med diverse utstyr, men bare hvis nærkamper er det som skal utkjempes. Ville tatt en HK417 eller en MSG90 for mer avstandskyting.

 

HK ville fått mine penger, hvis en slik hypotetisk situasjon oppstod :)

Endret av MetroN
Lenke til kommentar

Ak funker bare på 400 meter maks, men som uerfarene ville vi ikke ha skutt på noen med mindre dem var 100 meter unna.

På top 10 våpen på discovery la dem akèn i vann og gravde den ned,kjørte over den flere ganger med en Hummer og det var bare å plukke opp å skyte selv med et bøyd våpen. Og opplæringen ligger på 10 min , en m16 4-5 dager.

(militær opplæring ,sammensetting i blinde ++)

Lenke til kommentar
Ak funker bare på 400 meter maks, men som uerfarene ville vi ikke ha skutt på noen med mindre dem var 100 meter unna.

På top 10 våpen på discovery la dem akèn i vann og gravde den ned,kjørte over den flere ganger med en Hummer og det var bare å plukke opp å skyte selv med et bøyd våpen. Og opplæringen ligger på 10 min , en m16  4-5 dager.

(militær opplæring ,sammensetting i blinde ++)

9110050[/snapback]

 

250-300 meter er nok mer korrekt for en 47,

 

og ja, litt krylon på rifla hjelper mye

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...