Gå til innhold

Den store våpentråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har peiling på airsoft gun som går på gas her ?

9097508[/snapback]

 

*Peker på gunfreak19*

 

Er det noe han ikke vet om airsoft er det ikke vært å vite. ;)

 

Når et våpen skyter med lyddemper, blir det et slikt puff som vi hører i filmer, eller blir det bare et lavere smell. Har lest noen steder at det bare brukes for å forhindre hørselskader og at det fortsatt smeller når du bruker en lyddemper. Men har også hørt at det nesten ikke høres i det hele tatt. Hva er riktig? :hmm:

Lenke til kommentar
Er det noen som har peiling på airsoft gun som går på gas her ?

 

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en til og skyte på blink med.

Men hva er anbefalt fps / ms på den.

 

Mvh KIm.

9097508[/snapback]

 

jeg personlig ville ikke kjøpt en gass soft gun, pga den bruker mye gass så det blir dyrt i lengden, pluss den varierer ofte i trykk så kulene har ikke samme fart hver gang. :thumbdown:

kjøp heller en sikkelig fjær dreven soft gun! :thumbup:

softguns.no er en bra side! :)

 

har du tengt på luft pistol i stedenfor??

Lenke til kommentar

Når et våpen skyter med lyddemper, blir det et slikt puff som vi hører i filmer, eller blir det bare et lavere smell. Har lest noen steder at det bare brukes for å forhindre hørselskader og at det fortsatt smeller når du bruker en lyddemper. Men har også hørt at det nesten ikke høres i det hele tatt. Hva er riktig?  :hmm:

9097574[/snapback]

 

Det riktige er at lyddemper bare er for å forhindre hørselsskader ;)

Endret av konfirmant
Lenke til kommentar

Delvis riktig.

 

En gjennomsnittlig lyddemper demper lyden fra hørselsskade til...skal vi se hva det ble beskrevet som, ett leksikon bind (les: tykk bok) som ble smelt hardt ned i en bordplate.

 

Men så har du varierende grader av lyddempere da. På engelsk snakkes det vitterlig om "Silencer" og "sound suppressor". Om det brukes om en annen som synonymer er meg ikke bekjent, men jeg vet at f.eks. MP5SD modellene er ufattelig stillegående (om du vil kalle det det)

 

 

Hvis du sjekker lyden på bilen som kjører forbi i begynnelsen vs. børsa, så ser du fort at den ikke bråker særlig mye. Men så er MP5SD designet for å være en ting, stille. :)

 

og her hører du det (ikke) jæklig bra:

 

http://www.youtube.com/watch?v=VDwz2e1Vj3o...related&search=

 

Enkelte som har erfaring har beskrevet det som at de omtrent bare hører lyden av de interne delene som går frem og tilbake...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Når et våpen skyter med lyddemper, blir det et slikt puff som vi hører i filmer, eller blir det bare et lavere smell. Har lest noen steder at det bare brukes for å forhindre hørselskader og at det fortsatt smeller når du bruker en lyddemper. Men har også hørt at det nesten ikke høres i det hele tatt. Hva er riktig?  :hmm:

9097574[/snapback]

 

 

 

1. Ikke stol på skytelydene i filmer, enten det er med eller uten lyddempere. Lyden blir redigert på i ettertid, og er bestandig ukorrekt i forhold til den virkelige verden.

 

2. Angående hørselskader og lydnivået så kommer det ann på våpenet, ammunisjonen og lyddemperen. En .22 kaliber pistol med lyddemper er nesten helt lydløs, og det er mest på grunn av det lille kaliberet. Mens en karabin (f.eks: M4A1) i 5.56 kan høres på over 100 meters avstand med en type lyddemper, mens en annen type reduserer lydnivået enda mer. Jeg har aldri selv skutt et våpen med lyddemper, dette er informasjon som jeg har lest og fått fra efarne folk over internett.

 

3. Så det kommer ann på lyddemperen, ammo'n og våpenet. Men det er en ting med lyddempere som de fleste ikke er klar over. Den viktigste delen er ikke bare å forminske lyden, men å fjerne munnigsilden. De nyeste lyddemperne eliminerer all munnigsild, slik at skytteren blir ekstremt vanskelig å oppdage. Soldater er opplært til å skyte etter munningsilden om natten, og tenk hvor forvirret de blir hvis de har ingen å skyte etter?

Endret av MetroN
Lenke til kommentar

det er 2 våpen som faktisk kan være stille når det kommer til skyting.

 

det ene er MP5SD som nevnt og den andre er De Lisle carbine, en bolt rifle som er så stille at det bråker mer å jobbe bolten enn skuddet.

 

andre våpen som også har lav skuddlyd er .45 pistoler med demper og .22lr med demper. men her bråker det en del når slaiden slår frem og tilbake.

Lenke til kommentar

nei 9mm er Supersonisk altså den byter lydmuren og laget et egen boom.

 

så i de fleste pistoler eller SMG'r som bruker 9mm med demper må man også bruke subsonisk ammo, og den er svakere enn vanlig(untaket er MP5SD som virker med supersonisk ammo, da den senker farten på kula)

 

mens en .45 er subsonisk som standard med ca. 285m/s så den mister ikke noe serlig effekt gjennom en demper. samme med .22lr som da er enda stillere da det er mindre krutt i den.

men på pistoler så vil lyden av slaiden som går frem og tilbake bråke en del, ikke så mye, men nok til at folk like ved vil høre det

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Aha, visste ikke at 9mm var supesonisk, men har hørt at de fleste High-speed karer bruker subsonisk ammo i lyddempa MP5'er (ikke SD modellene) og lyddempa pistoler.

 

Hmm... okei; så viss du skal bruke en lyddemper på en 9mm pistol, så må (burde) du bruke spesiell 9mm ammunisjon, og ikke den vanlige?

Lenke til kommentar

poenget med en lydemer er ikke at du skal kunne skyte en har uten at de andre i rommet hører det, poenget er at når man sniker seg inn i et hus eller buker, skal ikke alle i hele jævla stedet høre det. med en MP5SD så skal de fint gå ann å skyte noen i et rom, og de andre i rommet ved siden av med bare en dør i mellom ville ikke høre skuddene(ei heller hylser som treffer bakken) men de vil nok høres store tung menn som faller over rennde eller over bor som knuser ect. men folka på andre siden av huset vil ikke høre dette. og det er det som er poenget

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...