Gå til innhold

Den store våpentråden


Anbefalte innlegg

Min pistol ble helautomatisk en gang, pinnen som fyrer av kula ble presset for langt inn, ble skjev og hang seg fast så hver gang den kom tilbake fyrte den automatisk et nytt skudd .

Det ble 1 sek med bulder, 1 sek stillhet og 14 hylser på gulvet samtidig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, noen pistoler kan bli auto med vilje eller ved feil.

 

noen maskin pistoler som uzi som er lovlig i alle stater i usa så lenge de er semi, er det bare å fjerne en pin så er den auto.

 

en festlig ting er at i de statene er der ulovig å gjøre dem om til auto er det lovlig å selge et utstyrs kit som gjør dem auto.

så man kan kjøpe kitene og man kan selge dem, men bruker man dem for å gjøre uzi'n auto bryter du loven. litt rart

Lenke til kommentar

Ja, og automatisk er for all del ikke så lett som det kan virke til på både filmer og spill.

AG3 for eksempel, på automatisk er det nesten vanskelig å holde den.

Sikte kan man i alle fall drite i, men om målet er å spre mest mulig skudd i en forsamling er det jo det beste alternativet.

 

Og har du skutt en del, kan du gi av en hel del skudd på kort tid med en halvautomatisk pistol/rifle også.

Lenke til kommentar

så på sånn.. hva var det.. fbi files eller noe på discovery for en tid tilbake, med en fyr som hadde blitt skutt mens han sto bakerst på en skytebane.. det som skjedde var at en av deltakerne hadde modifisert sin Colt M1911 til å kunne skytes raskere med eller noe, og da hadde den fucka seg, slik at den fyrte av to skudd rett etterhverandre, så det andre skuddet kom da pistolen pekte oppover som resultat av rekylen, og dermed traff kula en stålplate i vinkel og rikosjetterte tilbake mot personen bak på banen, og gikk inn i panna hans.. nå DET er skummelt..

Lenke til kommentar

Så den jeg også, kule nr 2 traff en myk isolasjonsplate og alikevel tok en annen vinkel en gjennom plata og rett i guttens panne.

Han som skøyt sto ute på en bane og pga rekylen ble skudd nr 2 avfyrt over vollen bak skivene og gikk gjennom en trevegg i et hus og traff taket så gikk ned og traff gutten i en annen byggning , oddsene for det er ca i fantasilliard billiarder brøkdeler.

 

------------

 

Prøvde stående ag3 21 skudd auto første gang jeg skøyt med det uten å vite om noe rekylkrefter.

Det ender opp med at man nistirrer på våpendet ,holder det fast så godt man kan og mens man blir filleristet og skyter rett oppover

Endret av War
Lenke til kommentar

jo da, 9mm går fint å skyte nøyktig på fullauto,

 

men man skal jo aldri holde inne et fullauto våpen, man skyter i burst.

 

en mp5 skyter ca. 13 skudd i sekundet, så holder du inne avtrekkeren i litt under 0.5 sekunder har du sent 5-6 skudd mot målet.

 

samme går fint med 5.56 ammo også, ikke like lett som 9mm, men korte bursts på 3-5 skudd går også fint å bruke med litt trening

Lenke til kommentar

Joda, men å tøme magasinet blir verre med 5.56. Men så har man sjelden bruk for det og da.

Men i alle fall, blir kaliberet større en 5.56 tror jeg automatisk hadde vert uaktuelt for meg i 98% av tilfellene.

Vet du forresten hvilken rifle amerikanerne bruker som snipervåpen, er det CheyTac M200?

Lenke til kommentar
Så den jeg også, kule nr 2 traff en myk isolasjonsplate og alikevel tok en annen vinkel en gjennom plata og rett i guttens panne.

Han som skøyt sto ute på en bane og pga rekylen ble skudd nr 2 avfyrt over vollen bak skivene og gikk kjennom en trevegg i et hus og traff taket så gikk ned og traff gutten i en annen byggning , oddsene for det er ca i fantasilliard billiarder brøkdeler.

 

------------

 

'

ja nettopp oddsen er ikke stor as :p

Lenke til kommentar
Joda, men å tøme magasinet blir verre med 5.56. Men så har man sjelden bruk for det og da.

Men i alle fall, blir kaliberet større en 5.56 tror jeg automatisk hadde vert uaktuelt for meg i 98% av tilfellene.

Vet du forresten hvilken rifle amerikanerne bruker som snipervåpen, er det CheyTac M200?

9072523[/snapback]

 

 

Er ikke det den rifla Mark Wahlberg bruker i "Shooter" ?

 

Mer info, US Navy SEALs bruker ikke Barret, men McMillan.

 

http://world.guns.ru/sniper/sn74-e.htm

Lenke til kommentar

Sikker? Jeg mente å ha hørt at grunnen til at diverse amerikanske militære organisasjoner ikke brukte bolt action rifler, spesiellt i .50 utførelse var p.g.a. skuddtakt? Det er ikke sikkert du stopper bilen/vogna på ett skudd og de derfor prioriterte semi auto mot den ekstra nøyaktigheten du fikk med bolt?

 

edit: men igjen, med slike spesialstyrker så er det vel så mange variasjoner innad i gruppa også alt etter oppdrag, preferanse o.s.v. uansett...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Vet at de bruker den etter å ha sett bilder og videoer der de bruker den.

Ja, den er bolt action.

 

Mener at Barreten i bruk i det amerikanske millitæret er bolt action også, men at det finnes andre versjoner som er semi. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Lenke til kommentar

men av vanlige ustasjonære rifler, såer vel maks skyteavstand 2500-3000 meter?

En venn påstår at snipergevær kan skye mennesker på 5000 meter..

50.BMG er et fint kaliber, men etter 1000 m har .408 CheyTac større anslagsenergi!

Endret av varmit
Lenke til kommentar

ja .408 skal være noe kraftige enn .50 BMG men så er .408 laget for å skyte på mennesker ikke kjøretøy, skal du stoppe en bil er det .50 som telles.

 

og M82 er den rifla som brukes oftest som stor kaliber rifle.

semi auto, kan skyte de meste opp mot 1500 meter med en god skytter og kan treffe det meste på 2000 meter med en begavet skytter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...