Gå til innhold

bruktpris på 400d + stasj.


Anbefalte innlegg

er nå ganske lei av grepet på 400d, og blitz-cap på 1/200 sec. så eg lurer på å gå over til pantax, muligens nikon.

 

har dette utstyret:

canon 400d

 

canon 18-55mm f3.5-5.6

 

canon 28-80mm usm f3.5-5.6

 

canon 35-105mm f3.5-4.5

 

canon 50mm f1.8

 

sigma 75-300mm f4.5-5.6 Lamda, eldre variant av metall, dog med af.

 

vivitar 500mm f8 speiltele.

 

batterigrep

 

3stk batteri, 1 orginalt 2 uorginale.

 

polafilter 55mm

 

uvfilter 52mm og 55mm

 

canon trådløs utløser, den med bulb-funksjon

 

cocin p, 55mmholder og diverse stjerne- og effektfilter.

 

canon bag med plass til alt utstyret.

 

kva er ein fornuftig pris å ta for dette her?

 

tusen takk for alle bidrag.

 

 

-nippy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med såpass mye optikk til Canon ville jeg egentlig vurdert å beholde den og bare kjøpe et nytt kamerahus, f.eks. EOS 30D... Tror det blir mye billigere enn å selge alt brukt og kjøpe nytt i et annet system.

8560774[/snapback]

 

En annen og enda billigere løsning er å kjøpe battergrep til 400d.

 

Men når det gjelder blitz-begrensinger så stopper de fleste nye kameraene på 1/200. 1/500 er det vel kun Nikon D70/D50 som har (ihverfall i den rimeligere klassen) ?

 

Tom

Lenke til kommentar
Med såpass mye optikk til Canon ville jeg egentlig vurdert å beholde den og bare kjøpe et nytt kamerahus, f.eks. EOS 30D... Tror det blir mye billigere enn å selge alt brukt og kjøpe nytt i et annet system.

8560774[/snapback]

 

En annen og enda billigere løsning er å kjøpe battergrep til 400d.

 

Men når det gjelder blitz-begrensinger så stopper de fleste nye kameraene på 1/200. 1/500 er det vel kun Nikon D70/D50 som har (ihverfall i den rimeligere klassen) ?

 

Tom

8560862[/snapback]

 

som du ser i det første innlegget har eg batterigrep, hjelper litt, men lengda på fingrane skapar litt problem. har også lyst på større søker for å lettere fokuusere manuelt.

Lenke til kommentar
Med såpass mye optikk til Canon ville jeg egentlig vurdert å beholde den og bare kjøpe et nytt kamerahus, f.eks. EOS 30D... Tror det blir mye billigere enn å selge alt brukt og kjøpe nytt i et annet system.

8560774[/snapback]

 

problemet er da at eg ikkje får råd til 30d berre ved å selge 400d.

er tross alt berre student, har ikkje store inntektene.

Lenke til kommentar
som du ser i det første innlegget har eg batterigrep, hjelper litt, men lengda på fingrane skapar litt problem.  har også lyst på større søker for å lettere fokuusere manuelt.

8560889[/snapback]

 

Beklager, så ikke det isted.

 

Jeg har selv ikke problem med å holde min 350D, men synes også at søkeren er litt liten. Det har jeg tenkt å løse ved å kjøpe en KPS øyemusling som forstørrer 1,35 ganger.

 

Med unntak av kit-objektivet, ser det ut objektivene dine er av eldre årgang. Jeg er usikker på om du får god nok pris for de, til at du kan begynne med et nytt system.

 

Et annet alternativ er en brukt 20D.

 

Tom

Lenke til kommentar
fått eit tilbud her, men han ville kun kjøpe 400d, batterigrep+batteri 50mm-eren og 512mb-kort, kva er fornuftig å ta for dette?  vi kom fra til en pris mellom 6500-7000, -

men kva synest dykk er den beste prisen for begge partar`?

8567816[/snapback]

 

En ting jeg glemte å spøre om er hvor gammel 400d'n er ?

 

Også, er kit zoomen med eller ikke ?

 

Tom

Lenke til kommentar
fått eit tilbud her, men han ville kun kjøpe 400d, batterigrep+batteri 50mm-eren og 512mb-kort, kva er fornuftig å ta for dette?  vi kom fra til en pris mellom 6500-7000, -

men kva synest dykk er den beste prisen for begge partar`?

Får du 7000 for det, ville jeg solgt med en gang... 6500 er også en ganske bra pris (koster nå 5900 nytt for huset, + 900 for 50mm f/1.8. Da får du også (nesten) råd til å kjøpe en brukt 30D, så kan du fortsette der du slapp med Canon-utstyr. Du har såpass mye av det som har så lav salgsverdi at det har lite for seg å bytte system, bruksverdien er mye høyere. Det eneste er hvis 50mm din er Mark I, da ville jeg heller beholdt den og bare solgt huset...

 

Ellers bør du vente litt og spare opp noen kroner i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
fått eit tilbud her, men han ville kun kjøpe 400d, batterigrep+batteri 50mm-eren og 512mb-kort, kva er fornuftig å ta for dette?  vi kom fra til en pris mellom 6500-7000, -

men kva synest dykk er den beste prisen for begge partar`?

Får du 7000 for det, ville jeg solgt med en gang... 6500 er også en ganske bra pris (koster nå 5900 nytt for huset, + 900 for 50mm f/1.8. Da får du også (nesten) råd til å kjøpe en brukt 30D, så kan du fortsette der du slapp med Canon-utstyr. Du har såpass mye av det som har så lav salgsverdi at det har lite for seg å bytte system, bruksverdien er mye høyere. Det eneste er hvis 50mm din er Mark I, da ville jeg heller beholdt den og bare solgt huset...

 

Ellers bør du vente litt og spare opp noen kroner i løpet av sommeren.

8568055[/snapback]

50mm er dessverre mark II, så her er det ikkje mykje å tjene...

og brennvidda er ganske ukurrant til mitt bruk, så selge den gjer eg nok uansett.

 

har planar om å kjøpe 30d ja. men blir vel et nytt et, liker ikkje særlig å kjøpe brukt-ting med folk som bor i på andre kanten av landet :p

Endret av turnipkongen
Lenke til kommentar
fått eit tilbud her, men han ville kun kjøpe 400d, batterigrep+batteri 50mm-eren og 512mb-kort, kva er fornuftig å ta for dette?  vi kom fra til en pris mellom 6500-7000, -

men kva synest dykk er den beste prisen for begge partar`?

Får du 7000 for det, ville jeg solgt med en gang... 6500 er også en ganske bra pris (koster nå 5900 nytt for huset, + 900 for 50mm f/1.8. Da får du også (nesten) råd til å kjøpe en brukt 30D, så kan du fortsette der du slapp med Canon-utstyr. Du har såpass mye av det som har så lav salgsverdi at det har lite for seg å bytte system, bruksverdien er mye høyere. Det eneste er hvis 50mm din er Mark I, da ville jeg heller beholdt den og bare solgt huset...

 

Ellers bør du vente litt og spare opp noen kroner i løpet av sommeren.

8568055[/snapback]

 

Du glemte grepet til ca 1000,-

Lenke til kommentar
50mm er dessverre mark II, så her er det ikkje mykje å tjene...

og brennvidda er ganske ukurrant til mitt bruk, så selge den gjer eg nok uansett.

Da er jo ikke dét noe å lure på :o)
har planar om å kjøpe 30d ja. men blir vel et nytt et, liker ikkje særlig å kjøpe brukt-ting med folk som bor i på andre kanten av landet :p

Det er jo også en mulighet å kjøpe bruktting av folk som bor i samme kant av landet da :o)

 

Ellers er, pussig nok, 20D stort sett dyrere enn 30D brukt for tiden... I hvert fall på Foto.no.

Lenke til kommentar
Du glemte grepet til ca 1000,-

Tja, glemte og glemte... Det blir "avslaget" for at det er brukt, og det er i hvert fall ganske ubrukelig for trådstarter hvis han selger 400D-huset...

8568217[/snapback]

 

og dersom kjøper ikkje vil ha batterigrep så blir det gitt vekk til en 350-kamerat av meg...

Lenke til kommentar
Du glemte grepet til ca 1000,-

Tja, glemte og glemte... Det blir "avslaget" for at det er brukt, og det er i hvert fall ganske ubrukelig for trådstarter hvis han selger 400D-huset...

8568217[/snapback]

 

og dersom kjøper ikkje vil ha batterigrep så blir det gitt vekk til en 350-kamerat av meg...

8568382[/snapback]

Det er teit, du får helt sikkert 500kr for det på bruktmarked.

Lenke til kommentar
Du glemte grepet til ca 1000,-

Tja, glemte og glemte... Det blir "avslaget" for at det er brukt, og det er i hvert fall ganske ubrukelig for trådstarter hvis han selger 400D-huset...

8568217[/snapback]

 

og dersom kjøper ikkje vil ha batterigrep så blir det gitt vekk til en 350-kamerat av meg...

8568382[/snapback]

Det er teit, du får helt sikkert 500kr for det på bruktmarked.

8574414[/snapback]

 

jup, men det skader vel heller ikkje å vere litt grei :innocent:

Lenke til kommentar
Men når det gjelder blitz-begrensinger så stopper de fleste nye kameraene på 1/200. 1/500 er det vel kun Nikon D70/D50 som har (ihverfall i den rimeligere klassen) ?

8560862[/snapback]

Jeg skjønner meg aldri på dette. 430EX-blitsen min har en funksjon som ikke lenger setter begrensninger for synkroniseringshastigheten. Da er 1/200-grensen ute av bildet. Er da maks 1/200 s i blitssynkroniseringshastighet et godt argument for å skifte ut huset? Er det noe vesentlig med det tekniske her jeg har oversett?

 

Beklager for avsporingen.

Endret av Ostekjeks
Lenke til kommentar

Samme som han over, dette går an på mitt kamera også. Jeg kan også stille det inn på wireless uten den eksterne blitsen, og kjøre blitsbilder på høyere enn den normale blitshastigheten. Men bildene blir ganske mørke viss jeg bruker den interne blitsen da.

Lenke til kommentar
Da er 1/200-grensen ute av bildet. Er da maks 1/200 s i blitssynkroniseringshastighet et godt argument for å skifte ut huset? Er det noe vesentlig med det tekniske her jeg har oversett?
Ja og nei. Siden blitzen må avgi lys så lenge blenderen er åpen så vil den ikke fryse raske bevegelser like bra. Den blir også mye svakere siden det aller meste av lyset aldri når sensoren. Siden blitzen må avgi mye mere lys så vil også batterilevetiden bli vesentlig kortere.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...