Gå til innhold

Sigma 70-300mm F4-5.6 DG Macro - Verdt pengene?


Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Har et EOS 350D, og er ikke fornøyd med skarpheten mitt 20 år gamle 70-210mm F/4, og ønsker å kjøpe nytt teleobjektiv. ;)

 

Har lenge sett på dette objektivet, men er ikke sikker på om det er verdt 1000 kroner, som er prisen jeg kan få kjøpt objektivet helt nytt for.

 

Mange anbefaler APO-versjonen, men jeg er ikke sikker enda. Det koster liksom nesten dobbelt så mye, og jeg er tross alt nybegynner enda.. Eneste jeg trenger er en raskere autofokus og bedre skarphet, samt større brennvidde enn min 20 år gamle 70-210mm.. :)

 

Oppfyller dette objektivet (ikke-APO-versjonen) disse kravene?

 

Erfaringer og slikt, samt en vurdering om objektivet er verdt 1000 kroner mottas med takk.. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heihei!

 

Har et EOS 350D, og er ikke fornøyd med skarpheten mitt 20 år gamle 70-210mm F/4, og ønsker å kjøpe nytt teleobjektiv. ;)

 

Har lenge sett på dette objektivet, men er ikke sikker på om det er verdt 1000 kroner, som er prisen jeg kan få kjøpt objektivet helt nytt for.

 

Mange anbefaler APO-versjonen, men jeg er ikke sikker enda. Det koster liksom nesten dobbelt så mye, og jeg er tross alt nybegynner enda.. Eneste jeg trenger er en raskere autofokus og bedre skarphet, samt større brennvidde enn min 20 år gamle 70-210mm.. :)

 

Oppfyller dette objektivet (ikke-APO-versjonen) disse kravene?

 

Erfaringer og slikt, samt en vurdering om objektivet er verdt 1000 kroner mottas med takk.. :love:

8560237[/snapback]

 

Som jeg har tidligere nevnt, så er APO objektivet klart bedre enn versjonen uten. Jeg kjenner et par stk. som har den og er meget fornøyd. Hvis du ikke ønsker å bruke så mye penger, så har Tamron en 70-300mm rundt 1000,- og den skal være bedre enn den billige Sigma'en.

 

Det som er mer usikkert er om noen av disse objektivene er raskere enn din 20 år gamle 70-210mm.

 

Tom

Lenke til kommentar
Det som er mer usikkert er om noen av disse objektivene er raskere enn din 20 år gamle 70-210mm.

8560430[/snapback]

Mener du virkelig det? :ermm:

 

Rart, for det er vel normalt at ny teknologi gir raskere autofokus, mens gamle objektiv kanskje gir god optikk, men er trege og sånn.. Eller tar jeg helt feil nå? :roll:

Lenke til kommentar
Det som er mer usikkert er om noen av disse objektivene er raskere enn din 20 år gamle 70-210mm.

8560430[/snapback]

Mener du virkelig det? :ermm:

 

Rart, for det er vel normalt at ny teknologi gir raskere autofokus, mens gamle objektiv kanskje gir god optikk, men er trege og sånn.. Eller tar jeg helt feil nå? :roll:

8560461[/snapback]

 

Det er mest autofokus teknologien i kameraene som har blitt forbedret. Grunnen til at de dyrere objektivene er raskere, er fordi de benytter en annen motorteknikk (USM, HSM osv).

 

Tom

Lenke til kommentar
Det som er mer usikkert er om noen av disse objektivene er raskere enn din 20 år gamle 70-210mm.

8560430[/snapback]

Mener du virkelig det? :ermm:

 

Rart, for det er vel normalt at ny teknologi gir raskere autofokus, mens gamle objektiv kanskje gir god optikk, men er trege og sånn.. Eller tar jeg helt feil nå? :roll:

8560461[/snapback]

 

Det er mest autofokus teknologien i kameraene som har blitt forbedret. Grunnen til at de dyrere objektivene er raskere, er fordi de benytter en annen motorteknikk (USM, HSM osv).

 

Tom

8560539[/snapback]

Jojo, og objektivet har jo ikke USM eller HSM, men det har heller ikke det gamle.

 

Flere erfaringer med dette objektivet? :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...