Loomy Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Tenkte å gi Ubuntu en ny sjanse i forbindelse med versjon 7.04 som jeg fikk i posten hin dagen. Tingen er den at jeg har et par NTFS-partisjoner med diverse saker som jeg vil trenge tilgang til. Fungerer det å skrive til og lese fra NTFS med Ubuntu out-of-the-box? Er det evt. noe programvare jeg trenger for å få denne muligheten? Og så et kort spørsmål om noe annet: Har både Ubuntu 64 og 32bit liggende foran meg. Har Athlon 64 CPU, så er det noen grunn til at jeg skal gå for 32bit fremfor 64bit? Er driverstøtten like god i sistnevnte? Endret 7. mai 2007 av Loomy Lenke til kommentar
huf Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Ja, det fungerer. Bruk ntfs-3g. http://swik.net/ntfs-3g-ubuntu-feisty Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Ville nok heller godt for 32 bit. Det finnes ikke flash etc. for 64 bit. Bare å søke på ntfs i synaptic så finner du det du trenger for å skrive til ntfs. Husker ikke hva pakka heter siden jeg så å si aldri bruker den bitte lille xp partisjonen min. Så jeg har ikke noe brukt for å skrive til ntfs. Lurer på om den heter "ntfs-config" Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 NTFS-3g er tingen...Er usikker på om det er beta eller release nå men er banna bein stabilt hos meg. VIlle gjort som rocknrolf77 her foreslår å gå for 32-bit Ubuntu i stedefor 64-bit mye grunnet flash, men også andre programmer. Lykke til Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Thank u! Skal se nærmere på den 3g-tingen. Tenker det blir 32bit også ja. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Lurer på om den heter "ntfs-config" 8560150[/snapback] Jepp. Installeres svært enkelt gjennom Legg til/fjern... i Ubuntu. Konfigurere gjøres gjennom Programmer - Systemverktøy - NTFS Configuration Tools. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå