Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hva er feil her? UpNp feiltest

Anbefalte innlegg

på denne testen, får jeg helt plutselig feil ved test #7 og #8

upnp.jpg

det som som skjer da, er att jeg får denne feilmeldingen når jeg skal starte opp DC++

"Failed to create port mappings. Please set up your NAT yourself" og jeg får ikke søkt etter filer..

restarter jeg nettverskortet ved å disable/enable så fungerer det helt plutselig igjen. virker som det går en snau time, så får jeg failed igjen..

noen tips? Router er Linksys WRT300N

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Er det med andre ord et program som ikke greier å komme seg på nett fordi det er en port som ikke er riktig åpnet? Hvis det er det kan du jo alltids prøve portforwarding. Du bør også forsikkre deg om at UpNp er skikkelig slått på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis begge to får samme feil er det mest sansynlig routeren eller ISP som er årsaken. Du har vel nyeste versjon av programmet?

Lenke til kommentar
Hvis begge to får samme feil er det mest sansynlig routeren eller ISP som er årsaken. Du har vel nyeste versjon av programmet?

bruker nyeste ja

Her er en sjokkerende god plan: hva med å ikke bruke uPnP, og heller bare mappe opp selv slik feilmeldingen foreslår?

har prøvd meg frem litt, og åpne porter og skrive inn samme portene i dc++, men jeg får ingen treff på søk. eneste jeg har fått til å fungere nå er den "Firewall with UpNp"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hyggelig at du fikk det til. Det pleier ofte være slik at små feil skaper store problemer. Det lønner seg alltid å dobbelsjekke hva man gjør/ikke gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...