Heilage Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hei. Skal bytte ut harddisken i laptopen nå (MacBook) og lurer litt på hvilke gode 2,5-harddisker det er der ute. Støynivå er ganske vitalt, men helst også med god ytelse. Viktigste punkt kan anses for å være kapasitet. Skal man velge 5400RPM eller 7200RPM? Hvordan er for eksempel Seagate Momentus? Noen erfaringer her ute? Setter pris på alle tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Hei! Da ville jeg klart gått for en av Samsung sine harddisker. Jeg kjøpte en harddisk til min bærbare datamaskin for ikke så lenge siden, og mer fornøyd har jeg ikke vært med den PCen på lenge. Jeg kjøpte en Samsung SpinPoint M HM160JC 160 GB som koster rundt 850-900 kroner og er veldig stillegående. Samsung sin SpinPoint-serie er det beste som har hendt harddisk-bransjen på lenge, syns jeg ihvertfall! Lykke til! - Erik EDIT: Tror ikke du trenger 7.200 RPM da dette bare fører til unødvendig støy i harddisken. Dessuten tror jeg ikke du vil merke spesielt mye på ytelsen. Endret 7. mai 2007 av fyfaen Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Samsung sine disker er veldig gode ja, kjører kun Samsung-disker i serveren min. På grunnlag av DinSides test av Seagate Momentus 5400.1 (http://www.dinside.no/php/art.php?id=261757) valgte jeg 5400.3-revisjonen. Det virker kanskje litt dumt å bestemme seg før man faktisk har fått svar, men dette haster. Om noen har erfaringer med Seagate Momentus 5400.3 på en veldig dårlig måte, hyl ut nå så jeg får avbestilt. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Du må ihvertfall passe på at MACen din kjører SATA-grensesnittet, ellers har du jo et problem. Min (halvt år gammel) kjører fortsatt IDE, så... Men men, kan ikke se at disken har fått noen skikkelig dårlige tester men... Du kan lese X-bit Labs test her: X-bit Labs - Seagate Momentus 5400.3 160GB Hard Disk Drive with Perpendicular Recording Technology - Erik Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg er rimelig sikker på at den kjører S-ATA-grensensnitt ja. Det så iallefall veldig sånn ut når jeg tok den ut for å sjekke den for et par måneder siden. Jeg stoler på Apple. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå