Gå til innhold

hvor starte for å programmere spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør ihvertfall begynne med å lære deg c++, som andre også nevner. Til dette duger vel de fleste nybegynner bøker for c++, personlig begynte jeg med tisip sin Programmering i c++. Denne boken er helt grei og lærer deg et fint grunlag for å programmere spill, jeg har programert snake og holder på med Pacman basert på det jeg lærte i boken.

 

Det å begynne direkte med spill programmering er rett og slett umulig, jeg kjøpte meg noen bøker om spill-programmering og skjønte rett og slett ikke en tøddel. Rett skal være rett, den ene forstår jeg fremdeles ikke noe i det hele tatt av.

 

Etter å ha fullført tisip sin bok, begynte jeg på Beginning OpenGL Game Programming hvor jeg etter ca. 7 kap. startet og fullførte snake.

 

Om dette er en god måte å gjøre det på i forhold til andre, det vet jeg ikke. Men jeg liker å praktisere det jeg har lært før jeg fortsetter med neste ting, slik at jeg faktisk husker det jeg har lært.

Lenke til kommentar

Det eneste du da kan få et problem med blir OOP eller UML.

Sett at du ikke fikk tatt en titt på dette under Java.

Syntaksen er jo lik som C med den delen som gjør C til C++.

Jeg ville startet med SDL og C++, da kan du lage fine 2d spill for både linux og windows.

Så kan du etterhvert se på OpenGL og et "helloworld" eksempel mot OpenGL kan sette deg igang der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...