EirikO Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Driver og leser litt rundt om hvor skal starte for å lage et spill i c++. F.eks. "tanks" eller "tetris". Noen som har noen tutorials å komme med? Eller noen gode bøker? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 http://www.gamedev.net -C- Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Kjøp en bok... Det er det lureste du kan gjøre. Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Kjøp en bok... Det er det lureste du kan gjøre. 8559764[/snapback] Noen du anbefaler? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Som ChristianW nevner så er Gamedev.net siden du bør hente informasjon fra her er to kjekke linker Start Here @ GameDev.net Se på: What books should I buy to make games? Men disse er muligens litt overkill for tetris og tanks, men da har du mye å "vokse" i. GameDev.net - Articles and Resources Inneholder uhordelig mye bra innformasjon selv om ikke alt er like aktuelt. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hvis du ikke kan C++ bra, så lær deg dette først. Når du føler at du har kontroll på C++, hadde jeg kikka litt på SDL (Simple Directmedia Layer). http://www.libsdl.org Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Du bør ihvertfall begynne med å lære deg c++, som andre også nevner. Til dette duger vel de fleste nybegynner bøker for c++, personlig begynte jeg med tisip sin Programmering i c++. Denne boken er helt grei og lærer deg et fint grunlag for å programmere spill, jeg har programert snake og holder på med Pacman basert på det jeg lærte i boken. Det å begynne direkte med spill programmering er rett og slett umulig, jeg kjøpte meg noen bøker om spill-programmering og skjønte rett og slett ikke en tøddel. Rett skal være rett, den ene forstår jeg fremdeles ikke noe i det hele tatt av. Etter å ha fullført tisip sin bok, begynte jeg på Beginning OpenGL Game Programming hvor jeg etter ca. 7 kap. startet og fullførte snake. Om dette er en god måte å gjøre det på i forhold til andre, det vet jeg ikke. Men jeg liker å praktisere det jeg har lært før jeg fortsetter med neste ting, slik at jeg faktisk husker det jeg har lært. Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hvor mye programmering kan du fra før? Dersom du kan C++ kan du bruke tutorialene til nehe http://nehe.gamedev.net/ kan du annet programmeringsspråk så bruk tutorials for C++ Er du helt ny i programmering gjør som MapSter sier. Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Kan en god del php, og har vært en del borti java, python og C. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det eneste du da kan få et problem med blir OOP eller UML. Sett at du ikke fikk tatt en titt på dette under Java. Syntaksen er jo lik som C med den delen som gjør C til C++. Jeg ville startet med SDL og C++, da kan du lage fine 2d spill for både linux og windows. Så kan du etterhvert se på OpenGL og et "helloworld" eksempel mot OpenGL kan sette deg igang der. Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 er ingen problem å lage spill i noen av de språkene du nevnte. har selv laget noe i Java for lenge siden. foretrekker å arbeide med C og C++ nå for tiden da Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Bare det grafiske f.eks GTK, gir deg en kraftig innføring i C hvis du skriver noen enkle brukbare GUI programmer med GTK så er du innen ganske mange konsepter du bruker når du anvender C. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå