Wickedlike Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Hei, som sagt skal jeg instalere Linux på maskinen min men vil beholde Xp, dvs jeg vil ha slik at jeg kan velge hvem OS jeg vil starte når maskinen skrus på. Jeg holder på å lage partisjoner for det kommende linux, men blir det bare så enkelt at jeg velger å instalere linux på den nye partisjonen, eller instalerer den automatisk på C:/ ? Takker for alle svar Endret 7. mai 2007 av parachute_X Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hei! Under installasjonen av Linux kan du velge hvilken partisjon du skal intallere filene på. Bare gå igjennom installasjonen sakte, og vær sikker på at du leser gjennom alt hvis du ikke har gjort dette før. Første gangen jeg gjorde det, gikk det til helvete. Men da leste jeg ikke hva som virkelig sto der, så installerte jeg over XP. Så lenge du har litt tålmodighet og leser det som står på skjermen skal alt gå greit! - Erik Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Yes, funka nå =) Når jeg booter kan jeg velge mellom og starte Ubuntu bla bla bla Ubuntu bla bla security bla bla Ubuntu Mem test bla bla Other OS: Windows XP Home OEM Takker for hjelpen, og som jeg merka, var veldig viktig og lese sakte gjennom, var litt komplisert. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Bare hyggelig! De som syns installasjon er vanskelig skumleser som oftes igjennom teksten og får ikke med seg alt som står der. Så, bare les igjennom det som står der et par ganger hvis du ikke forstår det, så order det seg nok! Dessuten, hvis du ikke skjønner ord og slik har du jo alltids Google/Wikipedia! - Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå