Gå til innhold

[LØST}]Skal ha 2 OS, har ZP, hvordan ins Linux ?


Anbefalte innlegg

Hei, som sagt skal jeg instalere Linux på maskinen min men vil beholde Xp, dvs jeg vil ha slik at jeg kan velge hvem OS jeg vil starte når maskinen skrus på.

 

Jeg holder på å lage partisjoner for det kommende linux, men blir det bare så enkelt at jeg velger å instalere linux på den nye partisjonen, eller instalerer den automatisk på C:/ ?

 

Takker for alle svar

Endret av parachute_X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Under installasjonen av Linux kan du velge hvilken partisjon du skal intallere filene på. Bare gå igjennom installasjonen sakte, og vær sikker på at du leser gjennom alt hvis du ikke har gjort dette før.

 

Første gangen jeg gjorde det, gikk det til helvete. Men da leste jeg ikke hva som virkelig sto der, så installerte jeg over XP. Så lenge du har litt tålmodighet og leser det som står på skjermen skal alt gå greit!

 

-

Erik

Lenke til kommentar

Yes, funka nå =)

 

Når jeg booter kan jeg velge mellom og starte

 

Ubuntu bla bla bla
Ubuntu bla bla security bla bla
Ubuntu Mem test bla bla
Other OS:
Windows XP Home OEM

 

Takker for hjelpen, og som jeg merka, var veldig viktig og lese sakte gjennom, var litt komplisert.

Lenke til kommentar

Bare hyggelig!

 

De som syns installasjon er vanskelig skumleser som oftes igjennom teksten og får ikke med seg alt som står der. Så, bare les igjennom det som står der et par ganger hvis du ikke forstår det, så order det seg nok! Dessuten, hvis du ikke skjønner ord og slik har du jo alltids Google/Wikipedia!

 

-

Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...