Kneipp Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sølv Kabinett m/340W DX-01SL-D P4 / AMD Abit KR7A-RAID Hovedkort Socket A (DDR) VIAKT266A, ATA/133, RAID, ATX 266MHz FSB AMD Athlon XP 1800+ GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA WBK68, Opp til 1,5GHz, samt XP1800+ Ser dette greit ut? hvordan er det med støynivå/kjøling ? Tar gjerne imot alle tips! Jeg er bare en semi-proff bruker! :smile: Hilsen Kneipp Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Prosessoren er vel litt overkill? Hva med å gå ned til 1600+, og heller kjøpe noe annet snacks? :wink: Lenke til kommentar
knut Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Globalwin er ikkea akkuratt kjent for støysvake vifter da. Ellers ser det ut som en bra maskin, selv om jeg ikke er så veldig glad i abit hovedkort. Det kommer ann på hvor du skal kjøpe deler. med hva slags vifte du bør ha. Komplett har fått en ny ekl - pabst vifte som er veldig fin. (27 db). koster 250 kroner. Ellers har du taisol 760 (32db), har den i en maskin ved siden av meg og er mye bedre enn coolermaster eller globalwin viftene jeg har prøvd tidligere. Også har zalman en versjon som heter 5005 som kommer med flere resistorer sånn at du kan velge hvor mye du vil at det skal bråke. (denne finnes på f.eks http://www.microplex.no) Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 26. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2001 Jeg har tenkt å kjøpe en pc som holder i noen år, så diverse snacksene kan jeg kjøpe senere :wink: Det er vel best å kjøpe raskere prosessor med den hensikten? Jeg er ikke flink nok(ennå..) på data til å sette inn en ny prosessor o.l. EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager Socket A Var det den du tenkte på? da satser jeg på den! Takker Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Vel... de få MHz'ene kan vel ikke ha så mye å si? 133 MHz hvis jeg ikke tar helt feil... Og ellers er forskjellen 600 daler... Skal den vare noen år, kan du vel knalle til med en Pentium 4 2 GHz? Eller en XP 1900+ da. :wink: Hvorfor kjøpe det nest beste når du skal ha den lenge? En ting til: Kjøp svart kabinett da. Det er mye mer schtylish! :razz: _________________ God jul og godt nyttår! Nå er jeg sannelig med i 200-club :razz: [ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2001-12-26 19:32 ] Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 26. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2001 Ja.. kanskje jeg bør satse på xp 1900. Det er vel 800 kr. til på komplett.no Jeg har alltid hatt pentium systemer så jeg prøver AMD nå Er den noen som vet hvorfor man kan ikke velge andre hovedkort enn de med integrert lyd på psdata.no sin pc bygger(AMD DDR versjonen)? Det blir enten sølv eller sort kabinett, har bare sett sølv kabinettet, det så stilig ut! Kneipp Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Du får titte på det svarte og da! :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå