SteveVice Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Kom over denne litt artige listen over de spillene som har solgt til milliontall i Japan: (Siden denne tråden på neogaf hadde så fint oppsett som jeg ikke gidder å prøve meg på å få til her så linker jeg rett til kilden:) http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=154108 Million Sellers by System: 1. FC - 32+7 (Disk System) 2 .PSX - 31+1 (Pocket Station) 3. SFC - 29 4. GB/GBC - 27* 5. PS2 - 23 6. NDS - 19 7. N64 - 10 8. GBA - 7* 9. Wii - 2 10. SS - 1 11. GC - 1 12. PSP - 1 *Pokemon title pairs counted separately DS har allerede nådd utrolige 19 titler på de 2 og et halvt årene konsollen har vert ute. Lenke til kommentar
dracula Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Rundt 45% av de titlene tilhører Nintendo. Forresten, fulgte SMB med Famicom i Japan, eller måtte det kjøpes separat? Hvis ja, så er vel NEW SMB nå tidenes mest solgte spill, da Pokemon salgstallene akkumuleres på en forunderlig måte. Endret 7. mai 2007 av dracula Lenke til kommentar
kilik Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Ikke bare er det mest millionselgere til Nintendo-systemer. De fleste spillene er produsert av Nintendo også. Ikke rart de håver inn penger... Med FFXII Revenant Rings, Yoshi Island DS, Zelda: Phantom Hourglass og andre vil DS tangere PS2 i sommer. Bare 1 milliontittel (Super Smash Bros. Melee) til GC sier noe om hvor dårlig den konsollen gjorde det i Japan. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Overrasket over å ikke se et eneste Metal Gear-spill på den lista. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Overrasket over å ikke se et eneste Metal Gear-spill på den lista. 8562047[/snapback] Tross god kritikk i Famitsu så har aldri Metal Gear hatt den suksessen i Japan som de har hatt i andre deler av verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå