AssMan2003 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Har gått til innkjøp av Sapphire sitt x1950xt.. Men reagerer litt på varmen.. Tempen ligger på 62 grader idle og går over 90 på load.. Og av en eller annen merkelig grunn, så kjører kortet på 500mhz core og 600 mhz på minne ifølge catalyst control center.. Noen som vet hva dette kommer av? Takker for svar Assman Lenke til kommentar
Megern Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Har gått til innkjøp av Sapphire sitt x1950xt.. Men reagerer litt på varmen.. Tempen ligger på 62 grader idle og går over 90 på load.. Og av en eller annen merkelig grunn, så kjører kortet på 500mhz core og 600 mhz på minne ifølge catalyst control center.. Noen som vet hva dette kommer av? Takker for svar Assman 8558453[/snapback] Grunnen til hastigheten er at den skrur seg ned noen hakk i windows. Du kan jo prøve å sette viften på kortet ditt på fullt. Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Neida, allt er i sin skjønneste orden, kortet klokker seg ned når det går i 2D modus, med en gang du setter i gang el spill ol. så klokker kortet seg opp til riktig hastighet som er 621mhz gpu og 900mhz mem. Hva gjelder orginal vifte så er jeg enig med deg, jeg har akoratt samme kortet som du, og fyyy og den kjølern bråker når 3D modus setter igang, og varmt blir det også. Jeg satt på en Zalman 900cu istedenfor, kjøler mye bedre, ca 36`c på lunk og av hva jeg har sjekket ca 62`c max ved spilling på lett overklokk 645/935. Std kjølern er IKKE slipt godt nok, jeg så mange små fresespor der anlegget mot gpu skal være, kan ikke bli bra når det er sånnt, fy på Sapphire Lenke til kommentar
AssMan2003 Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Neida, allt er i sin skjønneste orden, kortet klokker seg ned når det går i 2D modus, med en gang du setter i gang el spill ol. så klokker kortet seg opp til riktig hastighet som er 621mhz gpu og 900mhz mem. Hva gjelder orginal vifte så er jeg enig med deg, jeg har akoratt samme kortet som du, og fyyy og den kjølern bråker når 3D modus setter igang, og varmt blir det også. Jeg satt på en Zalman 900cu istedenfor, kjøler mye bedre, ca 36`c på lunk og av hva jeg har sjekket ca 62`c max ved spilling på lett overklokk 645/935. Std kjølern er IKKE slipt godt nok, jeg så mange små fresespor der anlegget mot gpu skal være, kan ikke bli bra når det er sånnt, fy på Sapphire 8560955[/snapback] Det var kjekt å høre at det er i sin skjønneste orden =) Sjekket med RivaTuner og det stemte ja.. Stilte seg opp under kjøring av 3d-programmer.. Når det kommer til dette med kjølingen, så satt jeg å myste litt på akkurat den viften du anbefalte ja =) Mvh Assman Endret 7. mai 2007 av AssMan2003 Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Jeg har også dette kortet, men mitt kort klokker seg ikke automatisk opp. Jeg satt på rivatuner og startet opp et spill, men kortet hadde kjørt på samme hastighet hele tiden. Eneste måten og få den til å kjøre riktig fart er å justere opp kortet til de hastighetene med Traytools. Endret 8. mai 2007 av marius90 Lenke til kommentar
Snowy74 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg bygde meg ny maskin nå nylig, og skjermkortet jeg kjøpte var et Sapphire X1950XT 512mb. Kortet virker veldig raskt og solid, men det er åpenbart et varmeproblem med dette kortet. Hos meg ligger default kjøretemperatur på 65 grader, men hvis jeg starter et 3D-spill, f.eks. Battlefield 2, så tar viften helt av og temperaturen går over 100 grader. Har forstått det sånn at viften som sitter på dette kortet er for dårlig, og kortet går fort varmt. Har bestillt meg den nye Zalman Fatal1ty VGA-viften og håper den vil løse problemet. http://www.psdata.no/ps.asp?it=129573&mlevel=370900 http://www.sweclockers.com/forum/showthrea...threadid=684615 Lenke til kommentar
Snowy74 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Legger til litt mere informasjon om saken for kunder som vurderer å kjøpe dette kortet. Det viser seg at viften på dette kortet er altfor dårlig til å kjøle rambrikkene på kortet, og hvis ikke du har særdeles god luftgjennomstrømming i kabinettet, så ville jeg nok ha kjøpt et annet skjermkort. Når jeg forsøkte å kjøre spill så gikk temperaturen opp i nesten 110 grader, og da sier det seg selv at kortet kutter. Jeg sendte mitt kort tilbake til komplett.no som DOA og kjøpte et dyrere (geforce 8800 gts) som ikke kommer over 57 grader i samme kabinettet, selv under hard spilling. Er kjempefornøyd og kommer nok ikke til å kjøpe et ati sapphire-kort igjen med det første. Var innom komplett.no igår og ser at de har fjernet 512mb versjonen av dette kortet fra siden deres. Det tolker jeg som at de har hatt flere kunder som har vært misfornøyd og trukket det fra tilbudslisten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå