Gå til innhold

spørsmål ang. x1600 og Hypermemory

Anbefalte innlegg

Vet det ligger poster om dette rundt om, men

jeg lager likevel en ny tråd.

For det jeg lurer på er:

Skjermkortet er et Ati Mobility Radeon x1600 128mb/512mb hypermemory.

Dvs. at det har 128 mb dedikert og kan låne de resterende for å få 512.

Siden jeg har lest mange steder at hypermemory er dårlig og ikke noe spesielt

for spilling lurer jeg på om det går ann å slå av hypermemory, så man bare

kjører på de 128mb på gpu'en og har 1024mb ram til rådighet. ?

Håper dere forsto hva jeg lurte på :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ett skjermkort med hypermemory/turbocache har denne teknologien for å yte bedre, dersom du skrudde den av slik at den kun brukte det dedikerte minnet ville det yte dårligere (sier seg vel egentlig selv, hvorfor skulle man bygge inn en funksjon i skjermkortet som gjorde det dårligere enn om man ikke hadde hatt det?).

X1600 128MB/512 MB Hypermemory yter bedre enn ett X1600 128MB uten mulighet for hypermemory, men yter dårligere enn ett X1600 med 512 MB dedikert minne. Ble det klarere nå?

Lenke til kommentar
ett skjermkort med hypermemory/turbocache har denne teknologien for å yte bedre, dersom du skrudde den av slik at den kun brukte det dedikerte minnet ville det yte dårligere (sier seg vel egentlig selv, hvorfor skulle man bygge inn en funksjon i skjermkortet som gjorde det dårligere enn om man ikke hadde hatt det?).

X1600 128MB/512 MB Hypermemory yter bedre enn ett X1600 128MB uten mulighet for hypermemory, men yter dårligere enn ett X1600 med 512 MB dedikert minne. Ble det klarere nå?

8558585[/snapback]

jadam ;)

Men hvordan er dette å spille på da? Eller hele pcn for den saks skyld:

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=39928

Spiller mest : GRAW, Medieval II:TW, AoE III, C&C 3, osv.. Spiller jo for det meste på min stasjonære.. men tenkte kanskje denne holdt til noe spilling den også.. ? Når jeg er borte osv.. Beklager vis det blelitt off topic..

Lenke til kommentar

Bærbare pcer har kun plass til to minnebrikker. Og en minnebrikke er på maks 2048MB. Så du kan ha en av disse minneoppsettene:

512MB+512MB

512MB+1028MB

eller 1028MB+1028MB

Ikke tenk på 2048MB minnebrikker, siden dem er alt for dyre.

Lykke til videre! :thumbup:

Jeg har en X1600 selv og er fornøyd med den! Venter bare på Nvidia 8400 eller 8600 :cool:

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...