Trainman Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hvordan kan man endre navnet på eieren av maskinen? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Start-Kontrollpanel-(klassisk visning)-Brukerkontoer Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Start-Kontrollpanel-(klassisk visning)-Brukerkontoer 8558261[/snapback] Ikke brukernavnet, men navnet som kommer opp i ledetekst etter documents and settings. Ellers takk for svar. Endret 7. mai 2007 av Trainman Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 prøv denne: http://www2.whidbey.net/djdenham/chgownorg.htm lykke til Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Høyreklikk på min datamaskin -> egenskaper. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Høyreklikk på min datamaskin -> egenskaper. 8559665[/snapback] Der kan du forandre navnet på maskinen, men ikke på brukerkontoen.. Selv om du endrer navn på kontoen på vanlig vis (via Kontrollpanel-Brukerkontoer), så endrer nemlig IKKE undermappa under C:\Documents and Settings navn, den beholder det opprinnelige. Har eksperimentert litt med dette selv, og tror dette her er det trådstarter er ute etter: http://help.wugnet.com/windows/Renaming-sy...pict568702.html NB: du kan selvsagt ikke forandre navn på mappa mens du er logget på den aktuelle brukeren (og etter mine erfaringer, heller ikke om brukeren har vært pålogget og så logget ut igjen uten å reboote). Dette virker, har gjort det selv, det eneste som forsvant av innstillinger var skrivebordsbakgrunnen, noe som er en bagatell å fikse første gang du logger på den forandrede kontoen igjen... Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Skal prøve disse tipsene. Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Eventuelt bør det ikke fungere å lage en ny administrator konto, og deretter slette den gamle ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå