Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Uforklarlig nettverksproblem D-link/PB

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en D-link 524up router og en Packard Bell Easynote sw51 laptop. Når jeg skal prøve å koble meg til nettet (trådløst), så får jeg bare opplyst at jeg ikke kan koble til dette nettverket. (nettverkskortet finner det trådløse nettverket, men når jeg trykker koble til, så vil det ikke. Windows finner heller ikke noen feil (bombe det da:) ))

Alle andre maskiner kobler seg til uten problem og maskinen min kobler seg til alle andre nettverk. Den kobler seg også til D-linken med ledning.

Har prøvd å stille rundt på alle slags tenkelige instillinger både på router og datamaskinen.

Det mest pussige med dette er at alt virker med andre ting, men ikke med hverandre.

Er det noen som har opplevd noe lignende??

Jeg skjønner rett og slett ikke hva som kan vere feil!!

Tips mottas med STOR takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har oppdatert alle drivere ja:)

Bruker Windows til å adm trådløse nettverk.

Maskinen har Windows Vista, men dette skal ikke vere noe problem.

Det merklige er at maskinen kobler til alle andre nettverk.........

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Har du prøvd å konfigurere tilkoblingen med det programmet som eventuellt fulgte med kortet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Har du MAC-filtrering på routeren? Prøv å deaktiver denne.

Reset routeren og se om det funker. Oppdater firmware i samme slengen.

Off topic: Hvis du ikke har kryptert nettverket ditt så gjør det nå, først som sist.

Synes det er merkelig at det funker for de andre PCene, noe som igjen fører til at jeg har vanskelig for å tro at det routeren som er problemet.

Lenke til kommentar

kan det være at nettverkskortet ditt utelukker f.eks g eller b nettverk ?

Hvis du klikker egenskaper for den trådløse oppkoblingen og "konfigurer" forran ditt trådløse nettverkskort der. og "avansert" der. Hvis du har innebygd nettverkskort så kan du ha en del konfigurasjonsmuligheter der. Sjekk trådløsmodus om begge er aktivert.

Eventuelt om noe annet kan være feil der

Lenke til kommentar

I følge Packard Bell, så har de problemer med noen routere og maskiner med Vista.

De hadde ikke helt kontroll på hva feilen var, men håpet på en løsning ganske snart.

Veldig dårlig synest jeg, men de er vell ikke de eneste som sliter litt med overgangen!!

(Steng gjerne tråden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...