Gå til innhold

monstervifter


maxmhz

Anbefalte innlegg

Er Noise-Control Silverado kjøleren bra?

Er det noen som har denne kjøleren som har noe positivt eller negativt å si til denne kjøleren?

Eller vet noen om andre bra kjølere/ribber?Vifte størrelsen vil eg skal vere rundt 60*60*25.

 

[ Denne Melding var redigert av: maxmhz på 2001-12-26 20:01 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Den holder min AthlonXP 1600+ på 41ºC idle og 45ºC load når jeg kjører viftene på bare 8V. Jeg vil si at den er bra og stillegående. :smile: Litt vanskelig å feste til hovedkortet da braketten er veldig stram.

 

Sjekk tråden min i kjøleforumet om hvordan jeg har modifisert festene for å unngå at den belaster hovedkortet så mye.

Lenke til kommentar

Min 450Mhz er en AMD K6-2 ikkje rare greiene men eg har lite peng for å kjøpe meg ny maskin... Eg har regnet ut at min favorittmaskin vil koste noe over 56000kr... og det er litt i dyreste laget...

Men angående Thermalight-ribba:

Blir ikkje ei så stor vifte litt i største laget for ribba? Eller mener du at eg må bruke en funnel eller hva det enn heter?

Eg såg og ei Swiftech MCX370 kjøleribbe, den virket jo ganske bra og!

Lenke til kommentar

Lag en funnel av stiv papp og teip det fast så det holder. :smile: Jag har laget noen av balsatre men det lager litt resonanslyder, papp vil nok ikke gi lyd fra seg. Du kan jo lage av aluminium hvis du har ressursene.

 

Tenk deg den mest stillegående 120mm vifta til Papst på en SK6 med funnel. Det kjøler nok godt.:smile:

Lenke til kommentar

erik_bk:

Kansje den kjøler en 450 mhz godt...men eg tenker på å overklokke...og så kan jo eg bruke den på andre maskiner eg anskaffer meg i fremtiden...pluss at det er litt sjekt å ha en jævla bra kjøler i maskina si vettu!

 

_____________________________________________________

tahustvedt:

Ja eg har god tilgang på alminium...eller snarere sagt...en i familien er blikkenslager... han kan nok lage en bra funnel fra 60*60-120*120. Men spørsmålet er:har eg plass i maskina mi til ein 120*120 på proserssoren...og kordan fester eg evt funnelen?

_____________________________________________________

 

Eg har tenkt å kjøpe en kjøler på prosessoren, og flytte den kjøleren eg har no på prosessoren ned på GPU, og så kjøpe 2 billige socket7-kjølere å sette på northbrigde og southbrigde og så kan eg kjøpe et sett fra Thermalight med RAM-kjølere og ribber for videominnet. Det blir greier det! :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: maxmhz på 2001-12-27 13:47 ]

Lenke til kommentar

Eg har plass i maskina mi...eg har vert inne å målt no nettopp...men kablene fra PSU kan komme litt i veien men eg får gjøre mitt beste for å få kablene ut av veien!...eg kan og bruke de to festeklipsene som følger med til å feste vifta med, de kan eg bruke til å feste funnelen med...det går nok fint å lage til 4 fester 25mm fra bunnen av funnelen til å feste klipsene i! Dette blir bra! Eg burde hatt meg et digitalkamera så eg kan legge ut bilder av prosjektet mitt på nettet! :grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd andre kjølere på XPen min men jeg er fornøyd med følgende temperaturer:

 

Romtemp: 22ºC

CPU-temp

idle: 41ºC

load: 45ºC (varierer mellom 43-45)

Kassetemp: 26ºC

 

Dette er når viftene går på 8V med medfølgende motstander. Meget stillegående også. Jeg tror kanskje at SK6 med en stor stillegående vifte er bedre.

Lenke til kommentar

erik_bk:

 

Eg har ikkje de 4 festehullene rundt socketen min, Swiftech og Alpha benytter desse festehullene.

Eg tror eg satser på Thermalight SK6 med heimelaga funnel i blikk med ei 120*120*25mm PAPST 4412FGM

som blåser 140m3/t og støyer 38db, i tillegg kan eg legge til en rheostat som eg kan regulere turtallet på vifta.Det tror eg blir ganske så effektiv kjøling for en 450 mhz...

 

[ Denne Melding var redigert av: maxmhz på 2001-12-28 17:24 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...