Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Bøker som tar for seg 1mx-, 2mx- og 3mx-pensum?

Anbefalte innlegg

Hei

Har meget lyst til å prøve meg som pilot gjennom Forsvaret, og da vil jeg oppdatere mattekunnskapene mine. Jeg gikk ut av GK med 2-er i 1MX, ikke fordi jeg er dum, men pga. giddeløshet og "ansvar for egen læring". :p

Jeg begynte aldri på 2MX eller 3MX, da jeg ikke følte jeg kunne det skikkelig.

Jeg vil derfor lære meg matte skikkelig, og ta opp igjen disse fagene som privatist. Så vidt jeg vet er det ingen formelle krav til matte utover GK for pilotutdanning, men det skader neppe å ha litt kunnskaper. Dette åpner også nye veier hvis jeg ikke skulle være så heldig å komme gjennom nåløyet, som lærerutdanning o.l.

Noen bøker som tar for seg dette fra scratch?

På forhånd takk. :)

Edit: jeg har læreboken til 1MX (gammel reform, L-97), men jeg vil gjerne ha noe som legger mer opp til selvstudium.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har meget lyst til å prøve meg som pilot gjennom Forsvaret, og da vil jeg oppdatere mattekunnskapene mine. Jeg gikk ut av GK med 2-er i 1MX, ikke fordi jeg er dum, men pga. giddeløshet og "ansvar for egen læring". :p

Jeg begynte aldri på 2MX eller 3MX, da jeg ikke følte jeg kunne det skikkelig.

Jeg vil derfor lære meg matte skikkelig, og ta opp igjen disse fagene som privatist. Så vidt jeg vet er det ingen formelle krav til matte utover GK for pilotutdanning, men det skader neppe å ha litt kunnskaper. Dette åpner også nye veier hvis jeg ikke skulle være så heldig å komme gjennom nåløyet, som lærerutdanning o.l.

Noen bøker som tar for seg dette fra scratch?

På forhånd takk.  :)

Edit: jeg har læreboken til 1MX (gammel reform, L-97), men jeg vil gjerne ha noe som legger mer opp til selvstudium.

8557694[/snapback]

Lenke til kommentar

Hva med bare å melde seg opp til eksamen i GK matte som privatist, (snakk med nærmeste videregående skole), så har du to veier å gå:

A: Kjøp deg en 1MX bok, og sett deg ned å les

B: Snakk med en mattelærer på en videregående skole, spør om du kan droppe innom i noen av timene hans, få noen prøver og sånt. Kjøp da også den matteboka den læreren bruker

Selv går jeg A, vel og merke med 2MX, og har eksamen i morgen, og er ferdig med tre av sju kapittler. Woho!

Lenke til kommentar

Burde nok gå med hva som helst, bare du har viljen. Har nesten aldri spurt eller lært noe særlig fra lærerne. Bare du har ordentlige arbeidsvaner går det vel greit. Står du fast med noe kan du alltids få hjelp på Internett. Sinus-bøkene kan du sjekke ut.

Edit: Skrivefeil.

Endret av Matias
Lenke til kommentar
Burde nok gå med hva som helst, bare du har viljen. Har nesten aldri spurt eller lært noe særlig fra lærerne. Bare du har ordentlige arbeidsvaner går det vel greit. Står du fast med noe kan du alltids få hjelp på Internett. Sinus-bøkene kan du sjekke ut.

Edit: Skrivefeil.

8564037[/snapback]

Ok, da får jeg gjøre et forsøk. :)

Sinus for MX1 har jeg, så jeg får begynne fra begynnelsen og senere kjøpe de andre.

Lenke til kommentar

Jupp, det meste går, men kan være veldig greit å kjenne noen som kan virkelig hjelpe deg når det trengs. Selv er jo jeg så dum at jeg kun begynte seriøst for en uke eller to siden, og dermed kun er ferdig med 4 av sju kapittler, så min anbefaling er og ikke starte så sent. Eksamen i morgen :(

Lenke til kommentar
Jupp, det meste går, men kan være veldig greit å kjenne noen som kan virkelig hjelpe deg når det trengs. Selv er jo jeg så dum at jeg kun begynte seriøst for en uke eller to siden, og dermed kun er ferdig med 4 av sju kapittler, så min anbefaling er og ikke starte så sent. Eksamen i morgen :(

8568136[/snapback]

Hvor mye har du fått med deg av det kapittelet når du bare har holdt på med det fra 10:05 til 21:30? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...