CeSium Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 jeg har problem med å overføre noen filer på opptil 4 gb fra harddisken min til en ekstern harddisk. d står at harddisken ikke har nok minne, men det er over 30 gb ledig. noen som har peiling på hva problemet er? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hei, det beste du kan gjøre når du ber om hjelp er å skrive feilmeldingen du får nøyaktig, ord for ord. Det kan være at du har tolket den feil eller at deler du ikke mener er viktig vil for andre være akkurat det de trenger å vite for å løse problemet. Når det kommer til problemet ditt hadde jeg først sjekket om filsystemet på disken du prøver å kopiere til er FAT32, da det filsystemet ikke støtter filer større enn 4GB. Løsningen kan være å converte disken til NTFS om du bare bruker den på Windowsmaskiner, eller et mer åpent alternativ som EX3 som flere OS vil kunne lese, men da må du sannsynligvis installere enn driver på Windowssystemet før den kan leses. Om du skal konvertere filsystemet til NFTS har Microsoft skrevet en velforklarende artikkel om det her. Lenke til kommentar
CeSium Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Det er FAT32 ja. Feil melding: Error copying file or folder. Cannot copy natm: There is not enough free disk space Delete one ore more files to free disk space, then try again. To free disk space on this drive by deleting old unnecessary files, click disk clean up. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Da er løsningen grei; oppdater til et annet filsystem eller del opp filene i flere <4 GB deler. Lenke til kommentar
CeSium Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 åssn oppdaterer jeg til et annet filsystem da? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Linken min i andre post. Les hele posten godt, to ganger. Lenke til kommentar
CeSium Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 vil dette føre til noe feil på harddisken eller noe? jeg kan vel fortsatt ha filene på harddisken uten at noe skjer? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Ved en convert i Windows fra FAT32 til NTFS skal du egentlig ikke miste noen data, men personlig hadde jeg tatt backup av alt viktig før jeg satt i gang da det er en liten teoretisk sjanse for at noe går galt. Lenke til kommentar
CeSium Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 F: /FS:NTFS CvtArea:F:\NTFS NoSecurity skriver dette jeg, men funker ikke. det kommer bare opp F:\> på neste linje. hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Det er minst tre feil i den linja der. Hvorfor ikke bare holde deg til det aller enkleste beskrevet i Microsofts artikkel? For example, typing convert D: /fs:ntfs would format drive D: with the ntfs format. Lenke til kommentar
CeSium Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) joda funker det. er vel bare for komplisert jeg.. Enter current volume label for drive F: hva skal jeg skrive der? glem det. skjønte den.. Endret 7. mai 2007 av CeSium Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Det blir navnet på partisjonen. Her er to eksempler: På R: har volume label blitt spesifisert til "RAMDISK" mens på C: er ikke volume label blitt spesifisert og Windows har gitt den en defaultbeskrivelse. Lenke til kommentar
CeSium Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 ja jeg tok den. holder på å konvertere nå. takk for all din hjelp Lenke til kommentar
CeSium Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 har et problem her. når jeg prøver å slette en fil fra harddisken så går det ikke og denne meldingen kommer opp: Error deleting file or folder Cannot delete "file". Cannot find the specified path. Make sure you specify the correct path. peiling på den eller? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Desverre, den var helt ny for meg. Har du prøvd å frakoble og retilkoble disken? Hva med å høyreklikke på partisjonen, velge Tools og "Disk checking" og se om den finner feil på disken eller filsystemet? Lenke til kommentar
CeSium Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 har prøvd det meste nå, men ser svart ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå