Gå til innhold

Posisjonering av browser-vindu

Anbefalte innlegg

Hei.

Dersom du har ei side som er større enn browservinduet, dukker scroll-bar-ene opp. Finnes det da ein grei måte for å posisjonere vinduet på ein vilkårlig måte? (f.eks. midten på siden => midt på vinduet).

La oss si at ein side inneholder eit bilde som er veldig bredt, når denne siden åpnes ser det mykje bedre ut at vinduet er posisjonert midt på bildet, i staden for default-en som er oppe til venstre.

(bildet åpnes i ein php-fil og ikkje direkte)

Noen ideer? Si i fra om det ikkje var godt nok forklart.

Edit:

(posten hører sannsynligvis hjemme i javascript-forumet... menmen)

Endret av Quijote
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har leita ein del no...

Har funne ut korleis ein scroller n-antal pixler i x- og y-retning, problemet mitt er i å bestemme bredden på "innhold-vinduet". Eg finner berre funksjoner som gir bredden på vinduet, altså, at den varierer utifra kor stort browser-vinduet er. Når eg i stedet er interessert i kort stort "innhold-vinduet" er... svært dårlig forklart dette her... Tallet eg er ute etter vil vere det samme som bredden på vinduet, bortsett fra når innholdet ikkje får plass, da skal tallet holde seg uansett kor lite vinduet blir... Hjalp det? :hmm:

Endret av Quijote
Lenke til kommentar

Du må nok finne bredden på bildet som er for stort og så scrolle, den lettaste måten vist du har eit bilde er nok å bruke ein id tag. Eventuelt loope alle bildene i dokumentet og så scrolle etter det største.

Javascripten min er litt rusten så du må nok ta google til hjelp. Håper dette hjelper :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...