G Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) På min Acer bærbare har jeg en Synaptics mousepad for å få musfunksjonalitet. Har hatt en del trøbbel med denne, spesiellt med fabrikkinstallert driver, og med de neste driverne. Har brukt den siste driveren fra 2006 en god stund uten for mye problemer. Men en del styr og trøbbel har det vært totalt sett. Men er mousepad'en blitt helt umulig. Situasjonen nå i går kveld og i dag er helt uakseptabel, se mer nedenfor: Dette er nok en mye utbredt enhet. Og jeg har benyttet den generiske driveren for denne ganske lenge. PLUTSELIG i går falt musa ut og hele touchpad'en er død. Driveren ligger på hardwaresiden, og sier at alt er i orden ser det ut til. Den er koblet internt til PS/2 grensesnittet. Og mousepad'en er bakt inn i den bærbares "kabinett". Har lastet nyeste driver fra www.synaptics.com som faktisk var samme 2006 versjon som jeg hadde fra før. Har avinstallert og reinstallert driver. Den er like død som før. SE NEDERST på vedlagt bilde. Der er det ett felt som er "grået" ut. Er det normalt at det feltet skal være sånn? (For ordens skyld: OS'et er Windows XP Home OEM lisens - engelsk språklig utgave) Endret 8. mai 2007 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Vurderer å på sikt fyre opp en Ubuntu cd hvis det lar seg boot'e fra BIOS. Så jeg ihvertfall kan få teste om hardware'n er levedyktig. Eventuellt en annen distro. Mulig det enkleste er en reinstallasjon, selv om det krever en del planlegging og organisering for å få gjort. En blir jo litt glad i den installasjonen som har tjent sitt formål i mange måneder også. Det går an å koble til USB mus, og få gjort ting, men fy så tungvint i lengden, spesiellt om en må ta den med seg rundt forbi. Hvis det ikke er mulig å reinstallere driver for å bøte på feilen, da må det være noe galt med det "fungerende" operativssystemet tipper jeg. Hva kan hjelpe? Kjøre register-ryddeverktøy kanskje? Lenke til kommentar
G Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Angående de nevnte planene om å omstrukturer på ting. Sånne kjipe opplevelser som dette hvor en ikke vet om en reinstallasjon av OS'et vil gjøre noen nytte begynner jeg å bli litt lei av. Derfor har jeg ihvertfall vurdert å se på versjon 6.0 av VMware Workstation når den kommer: http://www.vmware.com/products/beta/ws/ Da går det fint an å reinstallere operativsystemet som ligger i bunn, bare at en må installere VMware workstation på toppen av dette. Om en så parrer Host operativsystemet med en Acronis True Image installasjon eventuellt en Symantec Norton Ghost installasjon, så kan en også spare noen minutter dersom en må rulle ut "basen" sin på ny. Fordelene med virtualisering er store, da en kan gå fritt over på ny hardware så ofte en måtte ønske uten å måtte klusse med sine personlige filer som ligger tryggt i en virtuell installasjon som en kan ha så mange backup'er av som en vil om en har penger til å sikre seg ytterligere. Det er ihvertfall lov å leke med tankene om ikke annet. Dessuten så er ikke prisen på en lisens av VMware Workstation så avskrekkende. Nå kommer jo 6.0 versjonen endelig med den etterlengtede USB High Speed 2.0 støtten (da det kun har vært lavere USB hastigheter tidligere). Skulle nyere versjoner av VMware komme så kan en ta med seg sine virtuelle maskiner dit. Slik at en kan dra nytte av de nye funksjonene som måtte komme. EDIT: Ikke for å drive reklamekampanjer, men noen er kanskje nysgjerrige på pris og slikt. http://eshop.pc-ware.no/ProductDescription...4084&stype=text Endret 8. mai 2007 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå