quickbeck Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Hei, tenkte det var på tide å oppgradere mitt gamle system! Har satt opp en handleliste med deler; http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...18-F37EE6148324 PCen skal brukes til spilling og endel videoredigering i Vegas etc. Kom gjerne med forslag og forbedringer hvis dere har noen, hvis ikke, så bestiller jeg sansynligvis ikveld Kjøpte nytt kabinett og nye harddisker for noen måneder siden, så det trengs ikke å byttes ut. ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307580 ) Har mus, tastatur, headset, musematte osv også ^^ Takk for hjelpen på forhånd Endret 7. mai 2007 av quickbeck Lenke til kommentar
PcT Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Til video redigering / kompilering er intel veldig mye raskere imo (etter min egen erfaring..) Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Har AMD Athlon 64 nå, og har vært veldig fornøyd med AMD sine prosessorer til nå. Men for all del, har du forslag til forandring med deler da(hvis Intel skulle vært aktuelt)? Lenke til kommentar
PcT Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Bruker AMD selv jeg, konge på spilling men for å videoregge går jeg på min 2.5ghz intel pc Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Bruker AMD selv jeg, konge på spilling men for å videoregge går jeg på min 2.5ghz intel pc 8557775[/snapback] Blir nok litt moviemaking i Vegas etc ;> Andre som har noe å tilføye? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 core2duo er bare raskere enn athlon 64 x2, prisen er noe dyrere på de billigste modellene, men ytelsen er en hel del bedre. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Foreslår et sett Crucial DDR2 BallistiX PC5300 2048MB CL3 til 1099 kroner. 600 spart. Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI 400 spart. Og bruker pengene på en E6600 evt E6420 Lenke til kommentar
Krvduzvg62dy24 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Med den prisklassen "SKAL" du gå for intel core 2 duo Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) heisann80, mulig å få satt opp et nytt oppsett så jeg får sett? Endret 7. mai 2007 av quickbeck Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Regner med du skal spille mye også. Hvis ikke så kaster du bort penger på skjermkort. Både hovedkortet og minnet er mye dyrere enn nødvendig. Praktisk talt like gode alternativer er billigere. Ellers så kan det nok lønne seg å vente på AMDs neste prosessor K10 som blir lansert i sommer. Skal du forresten overklokke? Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Regner med du skal spille mye også. Hvis ikke så kaster du bort penger på skjermkort. Både hovedkortet og minnet er mye dyrere enn nødvendig. Praktisk talt like gode alternativer er billigere. Ellers så kan det nok lønne seg å vente på AMDs neste prosessor K10 som blir lansert i sommer. Skal du forresten overklokke? 8557999[/snapback] Skal nok ikke overklokke, nei. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Skal nok ikke overklokke, nei.8558322[/snapback] Da gir AMDs nåværende X2-serie omtrent like mye for pengene som Intels Core 2 Duo-serie. Smak og behag altså. Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Skal nok ikke overklokke, nei.8558322[/snapback] Da gir AMDs nåværende X2-serie omtrent like mye for pengene som Intels Core 2 Duo-serie. Smak og behag altså. 8558384[/snapback] Er det jeg har blitt fortalt før også. Du mener jeg burde gå for oppsettet jeg har datt opp, eller? Alle svar mottas med takk! Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 BringUpMyPost, siden jeg skal kanskje bestille ikveld(om 1-2 timer), så alle svar mottas med takk Post fort Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Du må nok opp på en X2-6000 for å få tilsvarende ytelse som ved E6600. Vil tro det både ytelsesmessig og økonomisk er mest hensiktsmessig å gjøre de forandringene jeg foreslår i forrige post. Men det er klart at den virkelige gevinsten med E6600 får du ikke om du ikke overklokker. En liten test finner du Her Dominator minnet er penger ut vinduet. Brikkene jeg foreslo er like bra om ikke bedre. Du kan evt gå for et sett Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Du må nok opp på en X2-6000 for å få tilsvarende ytelse som ved E6600. Vil tro det både ytelsesmessig og økonomisk er mest hensiktsmessig å gjøre de forandringene jeg foreslår i forrige post. Men det er klart at den virkelige gevinsten med E6600 får du ikke om du ikke overklokker. En liten test finner du Her Dominator minnet er penger ut vinduet. Brikkene jeg foreslo er like bra om ikke bedre. Du kan evt gå for et sett Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB 8559825[/snapback] Hvorfor er det penger ut vinduet? De brikkene du ga link til er ikke inne på komplett for øyeblikket.. Tenkte jeg skulle ta AMD siden jeg ikke har tenkt på noe overklokking etc. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Skal nok ikke overklokke, nei.8558322[/snapback] Da gir AMDs nåværende X2-serie omtrent like mye for pengene som Intels Core 2 Duo-serie. Smak og behag altså. 8558384[/snapback] Er det jeg har blitt fortalt før også. Du mener jeg burde gå for oppsettet jeg har datt opp, eller? Alle svar mottas med takk! 8558502[/snapback] Ja, det du har satt opp er helt ok. Gå gjerne for det. Du får som sagt omtrent det samme for pengene ved å gå for Core 2 Duo så det er hipp som happ. Ellers så kan jeg nevne at AMD kommer med nye prosessorer til AM2 i løpet av 3. kvartal og de blir trolig veldig bra. Dvs. at hovedkortet du kjøper får en knallgod oppgraderingsmulighet om du ønsker å oppgradere innen utgangen av 2008. Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Skal nok ikke overklokke, nei.8558322[/snapback] Da gir AMDs nåværende X2-serie omtrent like mye for pengene som Intels Core 2 Duo-serie. Smak og behag altså. 8558384[/snapback] Er det jeg har blitt fortalt før også. Du mener jeg burde gå for oppsettet jeg har datt opp, eller? Alle svar mottas med takk! 8558502[/snapback] Ja, det du har satt opp er helt ok. Gå gjerne for det. Du får som sagt omtrent det samme for pengene ved å gå for Core 2 Duo så det er hipp som happ. Ellers så kan jeg nevne at AMD kommer med nye prosessorer til AM2 i løpet av 3. kvartal og de blir trolig veldig bra. Dvs. at hovedkortet du kjøper får en knallgod oppgraderingsmulighet om du ønsker å oppgradere innen utgangen av 2008. 8560076[/snapback] Kjekt å vite Tror jeg går for oppsettet jeg har satt opp, så kan jeg oppgradere senere om det er nødvendig? Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Du gjør ett godt valg. Heisann80 snakker tull, i denne prisklassen er det hipp som happ. Du vil nok ikke bli skuffet, og ikke glem den enorme muligheten til å oppgradere til k10. edit : Leste noe feil... Endret 7. mai 2007 av lancaster Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Da er delene bestilt, takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå